Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 459 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Optimering av Kriminalvårdensutslussningsmetod : Familjehemskonsulenters upplevelser av handledning som metod för att skapa relationer och främja lärande hos familjehem och kriminalvårdsklienter.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Denna studie har undersökt hur konsulenter genom handledning som metod, skapar relationer och främjar lärande hos familjehem och kriminalvårdsklienter på vårdvistelse. Studien har undersökt hur grupphandledning för konsulenterna upplevs och används som kollegialt stöd. LÄS MER
12. Kunskapsdelning mellan erfarna och mindre erfarna medarbetare. : En kvalitativ studie om hur sjuksköterskor upplever att deras arbetsplats möjliggör kunskapsdelning mellan medarbetare.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur sjuksköterskor upplever att deras arbetsplats möjliggör kunskapsdelning mellan erfarna och mindre erfarna kollegor. Studien har en kvalitativ metod med en hermenutisk utgångspunkt. För att få empiri till studien genomfördes fem semistruktuerade intervjuer med sjuksköterskor. LÄS MER
13. Ordförråd ur ett didaktiskt perspektiv i en språkligt heterogen klass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Ordförråd är en väsentlig del av det svenska språket för elever i grundskolan. För att klara de nationella proven i årskurs 3 är det viktigt att eleverna har ett tillräckligt utvecklat ordförråd i det svenska språket. LÄS MER
14. Alla våra samtal... : En vetenskaplig essä om kollegialt lärande, relationer och språk
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildning och Estetiska lärprocesserSammanfattning : Titel: Alla våra samtal...- En vetenskaplig essä om kollegialt lärande, relationer och språk. LÄS MER
15. ”Är du med på det digitala tåget" : Kvalitativ studie om digitalisering i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : I vår studie undersöker vi hur pedagogers kunskaper inom digitalisering ser ut. Vi kommer att koppla pedagogernas svar till tidigare forskning och teori, resultatet visas i slutdiskussionen. Metoden bygger på kvalitativa intervjuer. LÄS MER