Sökning: "kommunicerade strategier"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden kommunicerade strategier.

  1. 1. Culture indside the walls, without walls

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriella Ekman; Isabelle Englesson; [2023]
    Nyckelord :Communication strategies; organizational culture; digital organizations; digital healthcare; Schein’s three levels of culture; Social identity theory; Hofstede’s onion diagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER

  2. 2. Sweden's position in a decoupling global economy : The effects of geopolitical developments on Swedish MNEs

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filemon Enoksson; Jakob Freund; [2023]
    Nyckelord :communicated strategies; decoupling; de-globalization; geopolitical tensions; Swedish MNEs; kommunicerade strategier; frikoppling; de-globalisering; geopolitiska spänningar; svenska multinationella företag;

    Sammanfattning : In recent years, an increase in geopolitical tensions has prompted discussion within International Business research regarding de-globalization and signs of decoupling between previously interconnected markets. This thesis aims to investigate if high-revenue Swedish multinational enterprises’ communications and strategies are affected by exogenous geopolitical developments in the global economy. LÄS MER

  3. 3. Betalda samarbeten utan visuella element

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elvira Larsson; Filippa Holst; [2022]
    Nyckelord :podcast; marknadsföring; retorik i medier; ethos; logos; pathos; stilfigurer; ambassadörskap; storytelling; social acceleration; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur betalda samarbeten på ljudbaserade nätverk, såsom podcasts, är kommunicerade ur ett retoriskt perspektiv. Då det idag är ett stort fokus på visuellt och skriftligt material publicerat på sociala medier i bild- eller videoformat, är målet med denna studie att skapa en bredare förståelse för enbart ljudbaserad kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Skolsköterskors upplevelse av kommunikation med barn och vårdnadshavare om barnets övervikt eller fetma

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Sara Lundström; Felicia Nordström; [2020]
    Nyckelord :Barn; Fetma; Kommunikation; Skolsköterskor; Övervikt;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barnfetma rapporteras vara ett av de största världsomfattande folkhälsoproblem som finns i nutid. Skolsköterskan med uppdrag att arbeta hälsofrämjande träffar samtliga elever på en skola med ansvar att sätta in åtgärder till barn med ohälsosam vikt. LÄS MER

  5. 5. Elitidrott och varumärkeskommunikation : En studie om hur svenska elitklubbar använder sociala medier för att kommunicera sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Anton Andersson; Arash Lohrasbi; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; elitidrott; sociala medier; varumärkesattribut; varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : En ökad användning av sociala medier har riktat intresset mot att kommunicera varumärke direkt till konsumenterna. Mer specifikt har det ökat intresset för forskning på internationell nivå om hur elitklubbar kommunicerar sitt varumärke på sociala medier. LÄS MER