Sökning: "kommunikation kulturellt"

Visar resultat 21 - 25 av 165 uppsatser innehållade orden kommunikation kulturellt.

  1. 21. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  2. 22. Upplevelser av mötet med hälso- och sjukvårdspersonal hos patienter med utländsk bakgrund : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Amanda Åkesson; Sondes Chikh Ahmed; [2022]
    Nyckelord :Foreign background; Patient; Experience; Communication; Interpreter; Transcultural nursing; Cultural competence; Utländsk bakgrund; Patient; Upplevelser; Kommunikation; Tolk; Transkulturell omvårdnad; Kulturkompetens;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade migrationen i Sverige innebär stora utmaningar inom vården. Sverige är ett av länderna i EU med största andelen invånare med utländsk bakgrund vilket gör Sverige till ett mångkulturellt samhälle. Personer med utländsk bakgrund har olika kulturer som påverkar hur hälsa och sjukdom definieras. LÄS MER

  3. 23. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  4. 24. Att välja läromedel tillflerspråkiga elever : En litteraturstudie om hur valet av läromedel kan motivera enflerspråkig elev till mer läsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erik Lidqvist; [2022]
    Nyckelord :Motivation; läromedel; flerspråkighet; läsutveckling;

    Sammanfattning : Näst intill alla lärare finner mer eller mindre stöd i sin undervisning från det läromedel som dehar att tillgå. Individualiseringen av skolan har fått en större roll under de stora skolreformernaunder 1950/60-talet och innebär att anpassning ska ske efter bland annat elevernas erfarenheter,intressen, förmåga och förutsättningar. LÄS MER

  5. 25. En fransk sociolog på Flashback : En kvantitativ studie om klassuttryck på forumet Flashback.se

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Viktor Widmark; [2022]
    Nyckelord :Klass; Bourdieu; socialt kapital; kulturellt kapital; Flashback; kommunikation; språk;

    Sammanfattning : Trots att många ser klassbegreppet som en relik från en svunnen tid så är det ändå lika relevant idag som då, och ett av sätten som klass kan ta sig mest i uttryck är kommunikation människor emellan. All kommunikation är inte likvärdig, och det kan finnas stora skillnader i kommunikation online jämfört med i verkliga värden men även också inom dessa digitala sfärer. LÄS MER