Sökning: "kommunikation på apotek"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden kommunikation på apotek.
11. Apotekskedjornas visuella kommunikation : En jämförande studie av butiksmiljöer och dess kommersiella attribut
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats rör de fyra största svenska apotekskedjorna och dess visuella kommunikation samt användning av kommersiella attribut. Med visuell kommunikation menas här det budskap som sänds ut till kunden genom butiksutformningen och som kunden kan uppfatta med sina sinnen, exempelvis färgval, exponerade produkter och personalens bemötande. LÄS MER
12. Sjuksköterskors erfarenhet av avvikelserapportering inom kommunal hälso- och sjukvård
Magister-uppsats,Sammanfattning : Introduktion: Varje år skadas fler än100000 patienter av hälso- och sjukvården. Vårdskador innebär ett vårdlidande och påverkar samhällets hälsoekonomi. Sjuksköterskor har ett huvudansvar för det direkta omvårdnadsarbetet och är skyldiga att rapportera avvikelser. LÄS MER
13. Förtroende genom kunskap och kommunikation : en enkätundersökning om kundens förtroende för farmaceuten vid generikautbyte.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 2002 är apotekspersonal enligt lag skyldiga att erbjuda kunden det läkemedel som har lägst pris inom utbytesgruppen. Bakgrunden till lagen är att det generiska utbytet innebär en besparing åt såväl samhälle som den enskilda kunden. LÄS MER
14. Kommunikationsproblem på Apotek
Kandidat-uppsats, Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : The origin of the word ‘communication’ is the Latin word communicare, meaning to make common. The reason for our communication is to share thoughts, feelings and information, we want to affect and confirm. LÄS MER
15. Kommunikation om CSR : En strategisk fråga för apotek?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur apotek externt kommunicerar om Corporate Social Responsibility (CSR) ut mot kund och huruvida det är en strategisk fråga för apoteken. För att studera detta har tre stora aktörer på den svenska apoteksmarknaden valts ut. LÄS MER