Sökning: "kommunikation polisen sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden kommunikation polisen sociala medier.

  1. 1. Trots alla lagar och alla hot, så kan de aldrig släcka vår passion! : en kvalitativ fallstudie av svenska fotbollssupportrars retorik på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Johan Martelius; [2023]
    Nyckelord :Supporterkultur; subkultur; moralpanik; identitetsskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie som undersöker svenska fotbollssupportrars kommunikation på Instagram. Problemformuleringen grundar sig i den motsättning som uppkommit mellan supportrar och polismyndigheten. LÄS MER

  2. 2. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emma Hastö; Lina Ström; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Authorities; Social media; Generation Y Z Instagram; Employer branding; Myndigheter; Sociala medier; Generation Y Z Instagram;

    Sammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER

  3. 3. Sociala snutar : En kvalitativ intervjustudie om hur polisens kommunikation uppfattas på sociala medier utifrån trovärdighet, förtroende och image.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; Hugo Hallberg; Evelina Norén; [2021]
    Nyckelord :Förtroende; Trovärdighet; Myndigheter; Myndighetskommunikation; Polis; Polismyndigheten; Polisinfluencers; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur polisens förtroende, trovärdighet och legitimitet upplevs hos unga vuxna utifrån de inlägg som polisens officiella konton samt poliser i tjänst postat på sociala medier. Med hjälp av semistrukturerade intervjuer inhämtades det empiriska material som sedan analyserades med hjälp av tidigare forskning. LÄS MER

  4. 4. Den Polisiära Närvaron : En kvalitativ undersökning av Polismyndighetens relationsbyggande arbete på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Matilda Klefström; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Medialization; Media logic; Government communication; The Swedish Police; Public relations; Relationship building tactics; Social media; Instagram; Medialisering; Medielogik; Myndighetskommunikation; Polismyndigheten; Public relations; Relationsbyggande taktiker; Sociala medier;

    Sammanfattning : Hur arbetar den svenska Polismyndigheten med relationsbyggande taktiker på Instagram? Genom att undersöka det engagemang, den interaktion och sättet på vilket Polisen bemöter kritik bemöts på plattformen har jag kunnat fastställat hur ett antal av dessa tekniker nyttjas i praktiken. Under en begränsad tidsperiod har samtliga inlägg och kommentarer som publicerats till myndighetens konto studerats utifrån tidigare forskning såväl som utifrån utvalda teoretiska perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Den Instagrammande Polisen : En kvalitativ innehållsanalys av polisens framställning och rekrytering i kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Melanie Grunow; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Polismyndigheten; Nyinstitutionell teori; Intrycksstyrning;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen i samhället har lett till en bredare användning och utveckling av sociala medier för Sveriges myndigheter. Polismyndigheten har lagt ner mycket resurser på deras sociala medier men trots detta har en del kritik riktats mot användningen. LÄS MER