Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Virtuellt vatten i Halmstad kommun: Kunskapsläget hos privatpersoner och rekommenderade kommunikationsinsatser för ökad förståelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :My Nord; William Svanström Rosner; [2023]
    Nyckelord :virtual water; communication; Agenda 2030; Halmstad municipality; perception of water; water usage; water management; virtuellt vatten; kommunikation; Agenda 2030; Halmstad kommun; skattningsförmåga av vatten; vattenanvändning; vattenhantering;

    Sammanfattning : I Halmstad kommun har kunskapsnivån kring virtuellt vatten hos privatpersoner och/eller yrkesverksamma undersökts. En enkätundersökning har genomförts där 85 stycken respondenter har medverkat. LÄS MER

  2. 2. Det måste ju bli bättre - Kommunikationsmål hos patienter med långvarig smärta

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Philipp Christmann; Linnea Svensson Arbab; [2021]
    Nyckelord :smärta; långvarig smärta; multiple goals theory; kommunikationsmål;

    Sammanfattning : Långvarig smärta är ett komplext samhällsproblem som utgör ett stort lidande för de som drabbas. Kommunikationen mellan läkare och patient med långvarig smärta är av vikt för att främja både förståelse och behandling av smärtan men upplevs ofta som besvärlig av både patient och läkare. LÄS MER

  3. 3. EN ANALYS AV LUNDS ÖSTRA STADSFÖRSAMLINGS KOMMUNIKATION MED NYINFLYTTADE MEDLEMMAR

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Maria Gustafsson; [2016-11-15]
    Nyckelord :Svenska kyrkan; strategisk kommunikation; nyinflyttade; målgruppsanalys; budskapsstrategi; mediestrategi; församling;

    Sammanfattning : Undersöka Lunds östra stadsförsamlings kommunikation med nyinflyttade medlemmar och jämföra med hur målgruppen upplever kommunikationen för att kunna rekommendera förbättringsförslag. En nulägesanalys kartlägger den befintliga kommunikationen. En målgruppsanalys undersöker målgruppens åsikter och intressen. LÄS MER

  4. 4. To Comment on a Social Debate by Motion Pictures as a part of a Dance Performance - A Qualitative Design Case Study

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Josefin Lidh; Helena Sjunnesson; [2016]
    Nyckelord :offentlig amning; samhällsdebatt; feminism; sexualisering; objektivisering; rörlig bild; installation; dans; art-performance; design; kommunikation; retorik; visuell kommunikation; dramaturgi; samspel;

    Sammanfattning : Denna studie är ett kandidatarbete utfört på kandidatprogrammet Grafisk design och kommunikation vid Linköpings universitet. Studien är en kvalitativ designfallstudie som genomförts i samarbete med dansgruppen Pussytiv Dance, där en installation innehållande dans och rörlig bild har utvecklats. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation i allmänhetens tjänst : En kvalitativ studie av Sveriges Radios externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Kajsa Staaf; Nilofar Rayegani; [2014]
    Nyckelord :Kommunikation; Strategisk kommunikation; Sveriges Radio; Public Service; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna fallstudie syftar till att undersöka hur Sveriges Radio i egenskap av public serviceföretag kommunicerar externt. Vi finner det intressant att undersöka hur en offentlig medieorganisation, utanför den kommersiella marknaden, arbetar med sin externa kommunikation. LÄS MER