Sökning: "kommunikationsverksamhet"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kommunikationsverksamhet.

  1. 1. Kommunikatör i kommunen : mellan samhällsinformation och glass- och ballongkommunikation

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltning

    Författare :Rasmus Fransson; [2023]
    Nyckelord :Kommunikatör; kommunikation; kommunikationsverksamhet; kommun; kommunal förvaltning; institutionella logiker;

    Sammanfattning : Svenska kommuner har under det senaste decenniet lagt allt större resurser på kommunikationsverksamhet i form av särskilda kommunikationsavdelningar och kommunikatörstjänster. Den här uppsatsen bygger på en intervjustudie där åtta kommunikatörer i fyra svenska kommuner har fått beskriva och reflektera över sina upplevelser av att jobba med kommunikation i kommunal förvaltning. LÄS MER

  2. 2. Strategiskt tvetydig strategi i offentlig sektor… eller? : En fallstudie om uttolkningen av Infokom-strategin 2016–2022

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Joseph Edman; Lisa Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Strategic Ambiguity; Strategic Corporate Communication; Public Sector; Strategizing; Sida; Strategisk tvetydighet;

    Sammanfattning : Since 2016 the external communication of the Swedish international development cooperation agencys (Sida) has been governed by the ‘Strategi för informations- och kommunikationsverksamhet, inklusive genom organisationer i det civila samhället, 2016–2022’. Government investigations have shown that the strategy leaves room for divergent interpretation due to abstract formulations and ambiguous objectives. LÄS MER

  3. 3. "Vi kommer hela tiden prata om människa plus AI" - En explorativ studie om artificiell intelligens inom strategisk kommunikationsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Martin Eriksson; Daniel Josefson; [2020]
    Nyckelord :Artificial intelligence; big data; explorative study; profession; Service design; strategic communication; qualitative interviews; Artificiell intelligens; big data; explorative studie; kvalitativ intervjumetod; strategisk kommunikation; Tjänstedesign; yrkesroll;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge regarding how artificial intelligence (AI) can be used as a tool for communicators, as well as what impact the use of AI will have on the field of strategic communication in Sweden. By using a qualitative interview method, we have captured the knowledge and speculations in this subject amongst four prominent professionals within the field of communications who also have knowledge and experience with AI. LÄS MER

  4. 4. Kommunalt kvitter : En kvalitativ analys av Twitteranvändningen hos tre kommuner

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Niklas Wahlqvist; [2014]
    Nyckelord :kommuner; twitter; interpersonell textanalys; kvalitativ intervju; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie analyserar hur tre svenska kommuner använder mikrobloggen Twitter i sin dagliga kommunikationsverksamhet. Studiens teoretiska utgångspunkt tas ur Gavers och Kress teorier kring affordances, Hallidays teorier om sociosemiotik samt Kress teori om den semiotiska resursen. LÄS MER

  5. 5. Kommunikationsverksamhet i ett föränderligt samhälle : En studie om hur Gällivare kommun bör kommunicera med sin befolkning under samhällsomvandlingen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Nathalie Olausson; [2013]
    Nyckelord :Communication in public sector; communication channels; information channels; two-way communication; communication strategies; Kommunikation inom offentlig sektor; kommunikationskanaler; informationskanaler; tvåvägskommunikation; kommunikationsstrategier; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze which communication strategies andinformation- and communication channels that Gällivare municipality should useunder the urban transformation to communicate with the citizens. The studyconcentrates on the age-groups 16 – 24, 25 – 44, 45 – 64 and people that are 65 yearsand older. LÄS MER