Sökning: "komplexitet kund"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden komplexitet kund.

  1. 1. Revisorns oberoende : En kvalitativ studie om vilka hot mot revisorns oberoende som identifieras samt var gränsen går för en yrkesmässig relation gentemot en vänskaplig kundrelation mellan revisor och kund

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melat Abebe; Elektra Ammouri; [2023]
    Nyckelord :Oberoende; oberoendehot; revisorns oberoende; revision; revisorns roll; förväntningsgap; yrkesrelation; vänskapsrelation;

    Sammanfattning : Accounting is a significant area within business finance and aims to provide an overall picture of the company's financial position. The independence of the auditor can also be considered as part of a larger discussion about the role of companies in society and their responsibilities towards stakeholders. LÄS MER

  2. 2. Upphandling under LOU-paraplyet : Offentliga upphandlingars utmaningar och fraktioner

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Ebba Simu; [2022]
    Nyckelord :LOU; anbud; upphandlingsförfarande;

    Sammanfattning : Att lägga ett anbud innebär mer eller mindre att giva ett erbjudande till eventuell kund. Idag används detta uttryck i folkmun vid upphandlingar av saker såsom byggprojekt, varor eller tjänster. LÄS MER

  3. 3. Planrisk : En svårbedömd men avgörande parameter vid värdering av råmark

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Jesper Lindstrand; Jacob Bergström; [2021]
    Nyckelord :Planning permit risk; raw land; raw land valuation; Planrisk; råmark; värdering av råmark;

    Sammanfattning : Fastighetsutveckling är en verksamhet som kännetecknas av en hög grad av komplexitet och osäkerhet. Detaljplaneprocessen är en långdragen process som ofta löper över flera år, och involverar ett stort antal sakägare och många motstridiga intressen. LÄS MER

  4. 4. Kund och leverantörsrelationers påverkan på outsourcing vid produktutveckling : En kvalitativ studie inom läkemedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Björn Ratjen; Jonas Krook; [2020]
    Nyckelord :Outsourcing; product development; outsourcing relationships; pharmaceutical industry; Outsourcing; produktutveckling; outsourcingrelationer; läkemedelsindustrin;

    Sammanfattning : Titel: Kund och leverantörsrelationers påverkan på outsourcing vid produktutveckling Författare: Jonas Krook och Björn Ratjen Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 – januari   Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur relationen mellan kund och leverantör påverkar outsourcing av produktutveckling inom läkemedelsindustrin.   Metod: Eftersom vi valt ett syfte där vi vill få en ökad förståelse för relationen mellan kund och leverantör inom outsourcing av produktutveckling, har vi valt en kvalitativ forskningsansats för att på ett bättre vis tolka relationernas påverkan. LÄS MER

  5. 5. Att definiera ett vinnande värdeerbjudande

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Jakob Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Värdeerbjudande; affärsmodell; kundvärde; marknadsföring; kundundersökning; konkurrentundersökning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Värdeerbjudande ingår som begrepp i modern teori för utveckling av affärsmodeller och bör innehålla tydliga och mätbara fördelar som en kund erhåller genom att köpa en viss produkt eller tjänst. Även befintliga företag kan ha nytta av att kontinuerligt stämma av värdeerbjudandet vilket utgör bakgrunden till detta projekt då det saknas generella processer för att utvärdera värdeerbjudandet i ett väletablerat företag. LÄS MER