Sökning: "konsument köp"

Visar resultat 6 - 10 av 104 uppsatser innehållade orden konsument köp.

  1. 6. Tillfällig varubrist i dagligvaruhandeln : Bibehållen kundnöjdhet genom kundfokuserat agerande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Edlund; Marie Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :Varubrist; Dagligvaruhandel; Konsument-missnöje; Kundnöjdhet; Konsumentbeteende; Service recovery; Rättviseteori; Kommunikation; ofrivilligt avbrutna köp;

    Sammanfattning : Varubrist i dagligvaruhandeln har kommit att bli en allt vanligare företeelse som kan skapa problem för såväl butik som konsument. Problematiken har aktualiserats de senaste åren med oförutsedda externa världshändelser, exempelvis Covid-19 pandemin och kriget i Ukraina, vilka har orsakat produktionsproblem samt leveransstörningar. LÄS MER

  2. 7. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  3. 8. Förädling av design för ett veganskt varumärke inom dagligvaruhandeln i syfte att fler ska lockas till att köpa dess produkter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Emelie Nordenberg; Hanna Öhberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens matvarubutiker finns ofta tusentals produkter på hyllorna och flera olika varumärken som erbjuder liknande varor. Inom det vegetariska och veganska segmentet tillkommer ständigt nya varumärken och produkter och allt fler väljer att äta vegetariskt och veganskt. LÄS MER

  4. 9. Konsumentköplagens anpassning för hästköp – Vägen mot en ny lagstiftning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Rebecca Sjöberg; [2021]
    Nyckelord :Civilrätt; förmögenhetsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : When a consumer buys a horse for several hundred thousand swedish crowns the purchase is covered by the samt law as when the consumer buys a toaster for a few hundred swedish crowns. The swedish consumer legislation aims to strengthen the consumer's status and achieve a more equal relationship between the parties to the purchase. LÄS MER

  5. 10. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER