Sökning: "kost medier"
Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden kost medier.
21. ”En stämpel på hur dagen ska bli” : Ungdomars resonemang kring sina frukostsituationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Att förse kroppen med bränsle efter en natts fasta är en god idé. Frukost har fått benämningen som dagens viktigaste måltid. Frukostkonsumtion har generellt sett positiva effekter på kognitiv prestanda jämfört med utelämnande av frukost. Samtidigt har nyligen utförd forskning visat motsatsen. LÄS MER
22. Vegetarisk mat och shopping i praktiken : En kvalitativ studie om hur unga vuxna hanterar vegetarisk shopping
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att studera och analysera hur konsumenter hanterar shopping av vegetariska livsmedel i praktiken. För att svara på detta används en kvalitativ metod i form av12 individuella intervjuer. Studien har använt sig av ett urval på nio kvinnor och tre män i åldrarna 19-25, alla konsumenter av vegetariska livsmedel. LÄS MER
23. "Vi bantar inte!... Vi bygger fysik!" : en diskursanalys av Den Stora Hälsoresan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Den här studien undersöker programmet Den stora hälsoresan som har sänts på Kanal 5 och Dplay 2020. I programmet får sex välkända svenska offentliga personer ta del av ett tränings- och kostprogram vid namn 16 weeks of hell som är grundat av tränaren Tony Andersson. LÄS MER
24. Den viktiga hälsoresan : En kritisk diskursanalys av hur en hälsosam livsstil konstrueras på Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Människors strävan efter att leva hälsosamt är inget nytt fenomen och många söker antingen själva efter information eller så får de motta hälsobudskap via media. I takt med att människor använder fler sociala medier framför traditionella medier, flyttas också mer ansvar för att producera innehåll till den enskilda individen. LÄS MER
25. Den perfekta bilden : En analys av matinfluencers bilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sedan teknikens framfart på 2000-talet har sociala medier blivit en vardag för många. Instagram, som är en social plattform där användaren kan lägga ut bilder och hämta inspiration från andra användare, har utvecklats mer och mer och tack vare detta har en ny yrkesgrupp skapats, influencers. LÄS MER