Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Intresse för inkludering. En kvalitativ studie om intresset för att ha kulturell mångfald bland chefspositioner
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka intresset för att ha en kulturell mångfald bland chefspositioner inom börsnoterade bolag verksamma i Sverige. Studien belyser hur företag arbetar med kulturell mångfald i praktiken samt hur rekryteringsprocessen kan tänkas påverka huruvida kulturell mångfald inkluderas bland chefspositioner. LÄS MER
2. Bolagsstyrning, hållbarhetsredovisning och skatteplanering: En studie över 465 europeiska bolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Företagens sociala ansvarstagande i samhället diskuteras flitigt och frågan om CSR har blivit en viktig fråga för företag och dess intressenter. Detta har fått en vidare effekt genom att företagens ansvar gentemot samhället och miljön riktat fokus på företagens betalda skatt som del i dess ansvar. LÄS MER
3. Career Advancement and Ethnicity : The Experiences in a Multinational Swedish Company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In terms of ethnic background, the labor market of the twenty-first century may be more culturally diverse than ever. At the same time, cultural, racial and ethnic bias are frequently reflected in organizational hierarchy. LÄS MER
4. Mångfaldsarbetet I En Bemanningsorganisation : En Kvalitativ Studie Om Främjandet Av Mångfald I Rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur en bemanningsorganisation arbetar med att främja mångfald i sin rekrytering och hur detta går till praktiskt. Idag är det viktigt för företag att representera goda värderingar och vara en hållbar organisation, därmed är det viktigt för dem att ha en bred kulturell mångfald bland sina medarbetare. LÄS MER
5. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER