Sökning: "kunden som medproducent"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kunden som medproducent.

  1. 1. Utveckling av tjänstefiering genom värdekonstellationer : En studie om hur företag med knappa resurser kan tillhandahålla erbjudanden som främjar relationer och en cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hector Follin; Daniel Hallenberg; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Value constellation; digitalization; digital transformation; circular economy; Tjänstefiering; värdekonstellation; digitalisering; digital transformation; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Informationsteknologi, IT, och hållbarhetsarbete har blivit två strategiska frågor i nästintill alla företag. Företag måste implementera IT för att optimera nuvarande verksamheter och transformeras till IT-drivna affärsmodeller som kräver hög kompetens och strategiskt tänkande vilket många små- och medelstora företag, SMF, saknar. LÄS MER

  2. 2. Lunch Beat. Ett alternativt servicekoncept på lunchen - En studie om kundens värdeskapande och olika dimensioner i ett servicekoncept.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rebecka Torres; Sofie Lingegård; [2014]
    Nyckelord :Servicekoncept; Serviceprocess; Värdeskapande; Värde; Kundutfall; Funktionellt värde; Emotionellt värde; Kunden som medproducent; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA ÅHMAN; ELIN HAHNE; [2013]
    Nyckelord :Viral spridning; Sociala medier; Pop up stores; Innovativ marknadsföring; Dold marknadsföring; Varumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER

  4. 4. Dom kallar oss cleantech : Svenska miljöinnovationer som växer globalt

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jonas Ståhlberg; Tobias Lindebring; [2013]
    Nyckelord :Entrepreneurs; Strategy; SME; International business; Internationalization; Relationships; Networks; Experiential tacit knowledge; Trust; Commitment; Opportunities; Entreprenörer; Strategi; SME; Internationella affärer; Internationalisering; Relationer; Nätverk; Erfarenhetsbaserad tyst kunskap; Tillit; Engagemang; Möjligheter;

    Sammanfattning : Syfte – Studien ämnar utveckla en större förståelse för små- och medelstora företags internationaliseringsprocesser och entreprenörskap över tid, samt vilka entreprenöriella element som kan ligga till grund för en global framgång och konkurrenskraft. Studien undersöker svenska företag inom cleantech-sektorerna solenergi, bioenergi, samt transport i syfte att finna insiktsfulla skillnader mellan sektorerna. LÄS MER

  5. 5. Co-creation : En studie om hur företag och kunder tillsammans kan skapa ett högre värdeerbjudande

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maxim Kejzelman; Erik Petersson; [2011]
    Nyckelord :Co-creation; interaktion; värdeskapande processer; samarbete; servicelogik; communities.;

    Sammanfattning : Från slutet på 90- talet och åren framåt har ett paradigmskifte skett inom det strategiska tänkandet, nämligen Informationsteknik. Detta innebar helt nya möjligheter för företagen att skapa värden för kunden. LÄS MER