Sökning: "kundklubbar förmåner"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kundklubbar förmåner.

  1. 1. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  2. 2. Gratis medlemskap! : En språkvetenskaplig studie av genre, diskurs och identitetsskapande i presentationen av kundklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Cecilia Liedberg; [2016]
    Nyckelord :customer club; membership; loyalty programs; systemic-functional grammar; text analysis; genre; discourse; identity; advertising; self-presentation; kundklubb; medlemskap; lojalitetsprogram; systemisk-funktionell grammatik; textanalys; genre; diskurs; identitet; reklam; självpresentation;

    Sammanfattning : Denna språkvetenskapliga studie syftar till att synliggöra och diskutera kring hur olika genredrag, diskurser och identiteter tas i uttryck genom kundklubbars självpresentationer. Detta för att se på vilket sätt kundklubbar framställer sig själva i jakten på att värva, behålla och främja lojala kunder. LÄS MER

  3. 3. E-kundklubben : Vill du bli medlem?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anneli Nilsson Lamoureux; Louise Vikström; [2014]
    Nyckelord :kundklubbar; kundlojalitet; e-handel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Karlsson; Elin Knutsson; [2013-01-22]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Lojalitet; Utvärdering; Kundkort;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER

  5. 5. UPPLEVD KUNDKLUBBSKVALITET : En undersökning av ICA:s kundklubb utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erika Cigén; Nelly Johnsson; [2012]
    Nyckelord :B2C; segmentering; genus; relationsmarknadsföring; kvalitet; kundklubbar;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att undersöka, beskriva och analysera hur kvinnor och män upplever kvaliteten av ICAs kundklubb. Genom att studera detta kan företaget ICA få information om hur de ska ta hänsyn till genusperspektivet när de sätter samman och marknadsför kundklubbserbjudanden. LÄS MER