Sökning: "kundresa"
Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade ordet kundresa.
6. AI klär dig och integritetsbristen klär av dig
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The development of marketing has gone from traditional to digital and then AI-powered marketing. The clothing retailer uses AI to reach out to its customers and personalize the shopping experience. LÄS MER
7. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER
8. VAD BEHÖVER MEDARBETARNA FÖR ATT KUNNA SÄTTA FOTEN I KUNDENS SKOR? - En kvalitativ fallstudie om medarbetares förutsättningar för att skapa kundvärde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med fallstudien är att utvärdera och analysera vilka förutsättningar som finns för att medarbetarna ska kunna skapa kundvärde och förmedla en god kundresa. Teori: Studien utgår ifrån ett programteoretiskt perspektiv och består av teorier som medarbetarskapshjulet och den lärande organisationens fem discipliner. LÄS MER
9. Digital transformation för en mer effektiv och tillgänglig detaljhandel : En kvalitativ studie för att analysera konsumenters kundresor och dess påverkan inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Digitaliseringen har blivit en av de viktigaste pågående omvandlingarna som sker i nutida samhället och denna utveckling är viktig inom specifikt detaljhandeln samt modebranschen. Då modebranschen befinner sig på en global marknad har de utvecklat olika försäljnings-strategier på olika plattformar, för att bemöta konsumenters efterfrågan till digitala lösningar. LÄS MER
10. Kundresan vid e-handel av dagligvaror : Hur upplever konsumenter hela kundresan och kundvärdet vid e-handel av dagligvaror?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : E-handel av dagligvaror har ökat drastiskt det senaste året till följd av coronapandemin. I en digital kontext förekommer fler servicemöten än i en fysisk, vilket gör e-handeln mer komplex än fysisk handel. Däremot består e-handeln främst av digitala servicemöten eftersom antalet möten ansikte mot ansikte minskar. LÄS MER