Sökning: "kvalitativ analys engelska"

Visar resultat 11 - 15 av 57 uppsatser innehållade orden kvalitativ analys engelska.

  1. 11. Lärares arbete med elever som inte når betyget E i engelska på högstadiet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Dushanka Traykvoska Nedelkovska; [2023]
    Nyckelord :engelska; lärares arbete; högstadiet; godkänt betyg; kvalitativ; intervjuer; deltagande observationer;

    Sammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att undersöka vilka erfarenheter ämneslärare har i sina möten med elever som inte når godkänt betyg i engelska på högstadiet. Fokus ligger på ämneslärarnas upplevelser av elevernas skolsituation, vilka anpassningar lärarna tycker att eleverna har mest nytta av, hur mål och utveckling synliggörs men också hur de utformar undervisningen för dessa elever som preciseras även i frågeställningarna. LÄS MER

  2. 12. Designing Local Navigation for Chinese Populations : A qualitative study about how Chinese users’ local navigation preferences differ from the preferences of European users

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Anna Chen; Yousef Modar Oudeh; [2022]
    Nyckelord :User experience; Interaction design; User interface; Local Navigation; User-centered design;

    Sammanfattning : The international communities of user interface, user experience and interaction designers are in an increasing need of considering Chinese users’ experiences when designing websites. China, along with other mandarin speaking populations, consists of a huge market. LÄS MER

  3. 13. Teknik, engelska och hållbar utveckling : En kvalitativ studie hur hållbar utveckling framträder i ämnena teknik och engelska i läroplanen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Magnus Disebäck; Almina Alkhaldi; [2022]
    Nyckelord :Sustainable development; Curriculum analysis; Technics; English; Hållbar utveckling; Läroplansanalys; Teknik; Engelska; Agenda 2030; Undervisning;

    Sammanfattning : Currently the Education for sustainable development practices obtain a critical spot in Swedish education, owing to its prominent position in international educational policy. This qualitative analysis, based on the Pragmatism Theory, aims in the first place to investigate in what way Agenda 2030 relate to the Swedish curriculum, and how it has changed between Lgr 11 and Lgr 22. LÄS MER

  4. 14. Hur den sociala miljön påverkar incestutsatta personers delaktighet i aktivitet : Analys av självbiografier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Erik Karlsson; Matilda Rosén; [2022]
    Nyckelord :Occupational therapy; Incest; Social environment; Participation; Occupation; Sexual and Reproductive Health and Rights; SRHR; Arbetsterapi; Incest; Social miljö; Delaktighet; Aktivitet; Sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter; SRHR;

    Sammanfattning : Syfte: Att beskriva incestutsatta personers upplevelse av hur den sociala miljön hindrat eller främjat deras delaktighet i aktivitet både som barn och vuxen. Metod: Litteraturstudie av självbiografier vilka analyserades utifrån en kvalitativ analys av berättelser och resulterade i fem kategorier: Behovet av stöd för en sund kärleksrelation, vuxna påverkar barns lek och fritid, avgörande faktorer för missbruk, utsattheten driver utbildning och karriär och bemötandet påverkar vård och rättsprocess. LÄS MER

  5. 15. En skola i läromedelsnormer? : En studie om normer i engelskläromedel och vad dessa normer kan förmedla till eleverna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Emelie Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Läromedel; normer; normkritik; stereotypiska föreställningar;

    Sammanfattning : Studien syftar till att lyfta fram de normer som eleverna kan komma i kontakt med när de arbetar med engelsktextböcker. Genom att framhäva och synliggöra de normer som kan återfinnas i textböcker möjliggörs reflektioner och diskussioner gällande andra människors livstillvaro, kulturer och samhällsfrågor i andra delar av världen där det engelska språket utövas (Lgr11, Skolverket, 2019). LÄS MER