Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. DET BÄSTA HAR INTE HÄNT ÄN : - En kvalitativ studie av hybridledarskap
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: June 1st, 2022 Level: Bachelor/masters thesis, Business Economics, 15 hp Institution: EST – Economy, Society & Technology, Mälardalens University Authors: Linnea Jibbefors, 1999-06-17, David Ohrlander, 1997-08-10. Title: THE BEST IS YET TO COME - A qualitative study of Hybrid Leadership Supervisor: Magnus Hoppe Keywords: Digital leadership, leadership, teleworking, communication, information- and communication technology, digital communication, global teams, virtual teams, hybrid leadership and hybrid work. LÄS MER
2. Håll gränsen! : Gränsövervakning i krig – en polisiär utmaning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kriminologi och polisiärt arbeteSammanfattning : Om det blir krig i Sverige eller dess närhet vilar ett stort ansvar på Polismyndigheten att kontrollera vem som rör sig in och ut ur landet. Studien syftar till att undersöka och analysera polisens organisatoriska förutsättningar att utföra uppdraget i samverkan med andra myndigheter. LÄS MER
3. Medarbetares uppleveser av ett bolags övergång till digital distansundervisning
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka medarbetares upplevelser av ett bolags övergång från analoga utbildningar till distansutbildning. Teori: Studien utgår ifrån implementeringsteori (Pressman & Wildavsky,1984; Löfgren, 2012), perspektivet innefattar kombinationen av ledarskap, kommunikation och transparens. LÄS MER
4. Ledarskap 2.0 – Målet eller teamet först? : Frilansande projektledares upplevelser om att bygga och leda projektteam
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studien behandlar hur frilansande projektledare agerar för att leda och bygga effektiva team i temporära ledarroller. Ämnet har studerats med hjälp av en kvalitativ metod med en semistrukturerad intervjuguide vars syfte var att inbringa förståelse för respondenternas framgångsfaktorer och utmaningar kring skapandet av effektiva team. LÄS MER
5. Leda digitalisering i skolan : - skapa förutsättningar för den digitala tranformationsresan
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att att undersöka hur rektorns roll som ledare kan bidra till skolans digitalisering samt belysa vilka möjligheter och utmaningar som finns. Detta syfte kommer från det ökade behovet av digitaliserade arbetssätt i skolan vilket ställer krav på skolledningen och dess förmåga att utforma och organisera förutsättningarna för undervisning och lärande. LÄS MER