Sökning: "mall paper"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden mall paper.

  1. 21. Hotellbranschens kommunikation av CSR i Sverige och Grekland : En komparativ studie om hur hotell kommunicerar CSR och vilken påverkan de lokala omständigheterna har

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Christina Betzeki; Jelena Bocokic; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Hotels; Promotion; Comparative studies; Cross-cultural research; Sweden; Greece; Företags samhällsansvar; Hotell; Kommunikation; Komparativa studier; Tvärkulturella studier; Sverige; Grekland;

    Sammanfattning : Konkurrensmiljön i populära destinationer skapar ett behov för hotell att differentiera sig. Implementering av CSR är ett alternativ för att skapa mervärde och bättre relationer med det omgivande samhället. Därav får kommunikationen av CSR en strategisk betydelse. LÄS MER

  2. 22. Bara vara mig själv : En intervjustudie om skolmiljö och välbefinnande bland en klass mellanstadieelever i södra Norrland

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Folkhälsovetenskap

    Författare :Emelie Berneholt; [2017]
    Nyckelord :public health; health; well-being; school climate; middle school; folkhälsa; hälsa; välbefinnande; skolmiljö; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utforska elevernas upplevelser av skolmiljön och hur den påverkar deras upplevda välbefinnande. Som metod användes semistrukturerade intervjuer med en intervjuguide som mall. Urvalet innefattade sex elever i åldern 11-13 år från en och samma mellanstadieklass. LÄS MER

  3. 23. Störningsfritt byggande : Om störningar på tredje man från byggarbeten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik

    Författare :Simon Källström; [2017]
    Nyckelord :Störningar; buller; vibrationer; parkeringsbrist; tredje man;

    Sammanfattning : In recent years, a densification of Uppsala's city center has taken place. Construction works are now happening closer to existing buildings than before. This raises the question of how the construction industry interferes with those already living and working in the area more relevant than ever before. LÄS MER

  4. 24. Utveckling och tillämpning av miljödokumentation som verktyg för produktutveckling : En fallstudie på förvaringsserien Space från Thule Möbler AB

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Maria Plahn; Anna Olsson; [2016]
    Nyckelord :environmental declaration; environmental declaration as a product development tool; product development; furniture for storage; office-storage; module.; miljödeklaration; miljödeklaration som produktutvecklingsverktyg produkt- utveckling; förvaringsmöbel; kontorsförvaring; modul;

    Sammanfattning : Thule Möbler AB in Kungsör, Sweden, is a retailer and manufacturer of furniture and fixtures for offices. They have previously worked with a general environmental declaration which describes the company’s overall environmental work, but they see a need for declaring the environmental performance of specific products. LÄS MER

  5. 25. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER