Sökning: "marketing mcdonald"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marketing mcdonald.

  1. 1. The Marketing of Plant-Based Protein - The Beyond Meat Case: Making food alternatives appealing to multiple groups of consumers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Avraam Esras; Johnny Tran; [2022-12-14]
    Nyckelord :Plant-based proteins; animal-based protein; marketing devices; store; retail; McDonald; packaging; social media; digital media; influencers; fast-food; convenient; alternative;

    Sammanfattning : This paper aims to describe and discuss how marketing promotes plant-based proteins. Based on the frameworks of the marketing studies within green marketing and marketing devices (Callon et al., 2007; Cochoy, 2008; Peattie, 2001; Ottman et al. LÄS MER

  2. 2. Kulturella anpassningar inom marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av McDonald’s reklamfilmer i sex olika länder.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mathilda Bjuhr; Keren Nashih; [2022]
    Nyckelord :McDonald’s; reklamfilm; kultur; Lewis-modellen; kommunikationsstrategi; semiotik; kvalitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Trots många studier av McDonald’s marknadsföringsstrategi är den under ständig utveckling. McDonald’s vill under 2020/2021 investera i nya kulturellt relevanta metoder. Denna uppsats kommer att analysera McDonald’s reklamfilmer från 2021 utifrån ett kulturellt perspektiv för att komplettera tidigare studier. LÄS MER

  3. 3. Detta är en annons

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Per Wendel; Jesper Lundstedt; [2021]
    Nyckelord :Native advertising; Journalism; Bonnier News Brand Studio; Folkspel; Coca-Cola; McDonald’s; Amazon; Social Sciences;

    Sammanfattning : The experience of reading the news online has changed significantly for consumers in recent years. So-called native advertising has seen an increase which has resulted that the line between marketing and journalism has become blurred for a lot of people. LÄS MER

  4. 4. Maktförhållandet mellan aktörerna i den österrikiska nötköttsleverantörskedjan : kvalitativa intervjuer med aktörer i leverantörskedjan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Weber; [2013]
    Nyckelord :makt; leverantörskedja; samarbete; kvalitetssäkring; förtroende; aktörer;

    Sammanfattning : Sveriges nötköttsproduktion har stadigt gått ner de senaste åren. Stora livs-medelsföretag såsom McDonalds har svårt att säkerställa sin leverans utav svenskt nötkött. LÄS MER

  5. 5. Hur arbetar hamburgerkedjor för att möta konsumenters krav på miljömässigt ansvarstagande? : en CSR-studie kring Max och McDonald’s miljöarbete i Sverige

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Adam Pettersson Bergström; Robin Enmark; [2012]
    Nyckelord :CSR; sustainable development; marketing; consumers; hamburger chains; CSR; hållbar utveckling; marknadsföring; konsumenter; hamburgerkedjor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur arbetar hamburgerkedjor för att möta konsumenters krav på miljömässigt ansvarstagande? - En CSR- studie kring Max och Mcdonald’s miljöarbete i Sverige. Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Robin Enmark & Adam Pettersson Bergström Handledare: Agneta Sundström Datum: 2012-06 Syfte: Syftet är att utreda och analysera utreda och analysera hur det miljöarbete som Max och McDonald’s bedriver i Sverige genomförs. LÄS MER