Sökning: "marknadsföring employer branding"
Visar resultat 26 - 30 av 69 uppsatser innehållade orden marknadsföring employer branding.
26. Samspelet mellan företagskultur och intern Employer Branding - En fallstudie på ett svenskt konsultbolag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagskultur och intern Employer Branding samspelar inom ett företag i syfte att stärka varumärkeskulturen. De frågeställningar som studien grundas på är: · Hur uppfattas den rådande företagskulturen i ett svenskt konsultbolag? · Vilka verktyg används för att attrahera nya medarbetare samt för att behålla och utveckla personalen? För att besvara dessa frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ fallstudie som forskningsdesign. LÄS MER
27. The solutions for Swedish companies to build employer branding on WeChat : Case study of 4 Swedish companies
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Employer branding has come a long way from its early stages as a marketing branch. The concept of employer branding was established and developed among western companies in the last few decades, while it has become more and more popular in China in recent years. LÄS MER
28. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER
29. What Influences Employees to Become Digital Advocates? : A Quantitative Study of the Relationship Between Employer Branding and Digital Employee Advocacy in Industrial Organisations
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Since the introduction of social media, the corporate communication landscape has changed significantly, and thus organisations need to find new innovative ways to communicate. One emerging strategy is digital employee advocacy, which ultimately means that employees voluntarily endorse their employers on social media platforms. LÄS MER
30. Employer branding i apoteksbranschen : Vilka arbetsgivarattribut attraheras farmacistudenter av hos en framtida arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : När apoteksmonopolet 2009 upphörde bildades en ny marknad för konkurrens, där både kunder och medarbetare blev av intresse för de nya apoteksföretagen. När utbudet av kompetenta medarbetare är lägre än efterfrågan är det viktigt för arbetsgivare att identifiera vilka faktorer som attraherar arbetstagare, i syfte att tillmötesgå sin egen efterfrågan. LÄS MER