Sökning: "marknadsföring inom b2b"

Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden marknadsföring inom b2b.

  1. 21. Individens vikt i företagsrelationen : En fallstudie inom engagemang och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nylander; David Carell; [2018]
    Nyckelord :Nyckelperson; Individen; Account Manager; Industriell marknadsföring; B2B marketing; Relationer; Engagemang; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att vidare klargöra individens roll inom industriell marknadsföring och företagsrelationer. Detta görs genom att binda samman hur engagemangstyper kan leda till lojalitet och hur engagemang samt lojalitet är riktade inom företagsrelationen. LÄS MER

  2. 22. Business Models of Successful Start-up Companies : A comparative study of start-ups’ business models and how these are adapted to trends and competition in the industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Sofia Torssell; Kristina Bondemark; [2018]
    Nyckelord :business models; start-ups; startup; comparative study; Business Model Canvas; affärsmodeller; start-ups; startup; jämförande studie; Business Model Canvas;

    Sammanfattning : Since the majority of emerging start-ups are not able to survive on the market, this study investigates business models in four start-up companies from two different industries in order to better understand how their business models relates to their success. This study is commissioned by a start-up who are about to begin their business in Stockholm. LÄS MER

  3. 23. En strategi som engagerar : En kvalitativ studie om B2B företags möjligheter att skapa kundengagemang i sociala medier 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Damaris Chauca Palma; Mikaela Svensson; [2017]
    Nyckelord :Business-to-business; social media; customer engagement; social media strategy; Business-to-business; sociala medier; kundengagemang; social mediestrategi;

    Sammanfattning : Författare: Damaris Chauca Palma och Mikaela Svensson Handledare: Docent Richard Afriyie Owusu Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 hp. VT 2017. LÄS MER

  4. 24. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Strömdahl; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2B; customer relationship management; relationsmarknadsföring; strategi; kundrelation; organisation; förändring; transaktionens relation; CRM implementering; implementering av CRM; förändringsbenägenhet; marknadsföring; affärsstrategi; kundrelationsperspektiv; kundperspektiv; relation; relationsperspektiv; maximera effekten av CRM; CRM effekt;

    Sammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER

  5. 25. A qualitative examination of lead scoring in B2B marketing automation, with a recommendation for its practice.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Elin Lindahl; [2017]
    Nyckelord :Lead Scoring; Marketing Automation; Digital tracking; Automated communication;

    Sammanfattning : Digital marketing has become an important part for companies in the process of attracting new customers. The digitalisation has led to substantial changes in the ways consumers and businesses search for information and do their research before making a purchase. LÄS MER