Sökning: "marknadsföring inom b2b"

Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden marknadsföring inom b2b.

  1. 16. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER

  2. 17. The Challenges of a B2B Market Entry within the Automotive Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Zacharias Rudberg; Oscar Sandelin; [2019]
    Nyckelord :Strategy Implementation; Market Theory; Strategy; Industrial Business to Business Marketing; Motor Vehicle Industry; Assembly Tools; Market Entry; Customer Relations; Organizational Alignment; Market Strategy; Marketing Organization; Strategiimplementering; Marknadsteori; Strategi; Industriell Business to Business Marknadsföring; Bilindustrin; Monteringsverktyg; Marknadsingång; Kundrelationer; Organisatorisk samstämmighet; Marknadsstrategi; Marknadsorganisation;

    Sammanfattning : This thesis investigates the factors to consider when implementing a business to business market entry strategy within the automotive industry. The aforementioned is conducted through an exploratory case study at a global industrial firm providing a comprehensive range of products and services within the motor vehicle industry. LÄS MER

  3. 18. An Evaluation of the Marketing Process in B2B and B2C Startups

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Farzana Madosh; Betty Ålander; [2019]
    Nyckelord :Marketing process; B2B; B2C; Software as a Service; Startup; Market Analysis; Evaluation; Segmentation; Targeting; Positioning; Execution; Marknadsföringsprocess; B2B; B2C; mjukvara som tjänst; startup; marknadsanalys; utvärdering; segmentering;

    Sammanfattning : Marketing is a key function for all organizations and is seen as essential in order to achieve success when launching a new business. Following from the overwhelming amount of accessible data for companies, there exist an urge to understand what activities to include in the marketing process and how to manage them. LÄS MER

  4. 19. Social media marketing in B2B companies: An evaluation framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adelina Tahiri; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med ett ökande antal användare på social medier för varje år är det viktigt för Business-to-business (B2B) företag att investera i en omfattande sociala media strategi, med tanke på att majoriteten av deras kunder finns på någon typ av sociala media plattform. I dagsläget finns det inte mycket forskning inom sociala media marknadsföring relaterat till B2B om man jämför med Business-to-Consumer (B2C). LÄS MER

  5. 20. Från telefonsamtal till mikrofon : En studie om aktörers samarbete för att genomföra en konsert

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Hemström; Martin Johnsson; Joel Mellström; [2018]
    Nyckelord :värdeskapande; musik; svenska musikbranschen; B2B; service management; tjänstelogik;

    Sammanfattning : Enligt Musiksverige.se är konserter och liveframträdanden den del av musikindustrin som på senare år generar allra mest pengar per år. Live har alltid varit en stor del av musikbranschen och för artisterna som står på scen. LÄS MER