Sökning: "marknadsundersökningar mode"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsundersökningar mode.

  1. 1. Kvinnor njuter, män jagar -Myt eller sanning?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Gustafsson; Madeleine Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :shoppingbeteende; mode; shopping behavior; consumer behavior; male; female; differences; similarities; fashion; konsumentbeteende; manligt; kvinnligt; likheter; skillnader;

    Sammanfattning : Idag riktar många butiker in sig på sina kvinnliga kunder. De är väl omtalat hur kvinnor handlar och att de ser shopping som ett nöje. Butikerna sätter upp erbjudande för att locka kvinnor att handla mer och göra dem tillfredsställda; då kommer de tillbaka igen. LÄS MER

  2. 2. Sportbutik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LUNDSTRÖM EMMA; KJELLGREN VICTORIA; [2011]
    Nyckelord :träningskläder;

    Sammanfattning : I vårat arbete har vi utformat en affärsplan för vår affärsidé. Tanken är att utarbeta en ny potentiell sportbutik i Borås stad där vi kan erbjuder den aktiva boråsaren det senaste modet inom sport & träningskläder av högsta kvalitet. Vårat företag ska svara för Borås bästa mode för ett aktivt liv. LÄS MER

  3. 3. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER

  4. 4. Etableringsstrategier : svenska företag på den ryska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Henrietta Ulmstedt; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Ekonomi; Etableringsstrategier; internationalisering; Ryssland; små och medelstora företag; ryska marknaden;

    Sammanfattning : Tilltagande internationalisering leder till ett ökat behov av kontakter över nations- och kulturgränser. Historiskt och geografiskt utgör Ryssland en svensk närmarknad, enorm både när det gäller storleken och efterfrågan. Ett hundratal svenska företag är etablerade i Moskvaområdet och lika många verkar i Sankt Petersburgsområdet. LÄS MER

  5. 5. WAP's möjligheter och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik och datavetenskap

    Författare :Jeanette Steglander; Caroline Olausson; [2001]
    Nyckelord :WAP; i-mode; UMTS; GRPS;

    Sammanfattning : Användandet av mobiltelefoner och antalet personer som surfar på Internet har ökat avsevärt de senaste åren och för att förena dessa två tekniker skapades WAP, som kort kan beskrivas som en möjlighet att surfa på Internet via mobiltelefonen. Det förutspåddes en stor efterfråga på en sådan här tjänst men något hände. LÄS MER