Sökning: "matematiska prestationer"
Visar resultat 6 - 10 av 58 uppsatser innehållade orden matematiska prestationer.
6. Elevers perspektiv på matematikundervisning
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta examensarbete är att undersöka elevernas syn på matematikundervisningen. Undersökningen är gjord med hjälp av semistrukturerade intervjuer. Studien inkluderade sju gymnasieelever från tre olika skolor, program och årskurser. Intervjuerna spelades in och transkriberades. LÄS MER
7. Elevers självtillit och prestationer : En litteraturstudie om faktorer som påverkar självtillit och hur nivån av självtillit påverkar elevers prestationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera om det finns ett samband mellan elevers självtillit gällande sina matematiska kunskaper och deras prestationer, samt hur man kan känna igen bristande självtillit. Studien vi har genomfört är en litteraturstudie, vilket innebär att vi har undersökt tidigare genomförd forskning. LÄS MER
8. On the Equivalence of Time-Varying CBF-Based Control and Prescribed Performance Control : Conversion and Qualitative Comparison
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : These days, a wide range of autonomous systems, such as automobiles, delivery drones, and embedded household systems, are becoming more and more common in our society. This trend is projected to continue in the future. To effectively manage these dynamic systems, ensuring their safe operation is crucial for the well-being of our lives. LÄS MER
9. Att främja elevers konceptuella förståelse och förmåga att lösa textproblem i matematik med hjälp av flashcards : Design av lärararhandledning med flashcardaktiviteter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med K-ULF. De teoretiska ramverk som detta examensarbete vilar på är designbaserad forskning, framplockningsstrategin och aktivitetsbaserad inlärning. Det ena syftet i examensarbetet var att utforma flashcards inom matematikområdet procent. LÄS MER
10. Kooperativt lärande och dess inverkan på matematiska prestationer och resonemangsförmåga under grundskolans tidiga år. : En systematisk litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This systematic literature review aimed to investigate what previous research showed regarding cooperative learning methods on students' performance and reasoning skills in mathematics. This is because international surveys such as the Program for International Student Assessment (PISA) and Trends In International Mathematics and Science Study (TIMSS) have shown low results. LÄS MER