Sökning: "medie kommunikation marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 71 uppsatser innehållade orden medie kommunikation marknadsföring.

  1. 16. Att köpa en livsstil : en kvalitativ studie om studenters upplevda konsumtion och medieanvändning

    L1-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Fredrica Mattsson; Pontus Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; modern konsumtion; studenter; smak; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att beskriva och redogöra för hur kvinnliga studenter i Lund upplever sina konsumtionsvanor i relation till den marknadsföring som bedrivs på Instagram år 2019, samt vad som anses vara god smak på Instagram bland urvalsgruppen. Vår uppsats lyfter fram tidigare forskning, tar upp Pierre Bourdieus teori om kapital, smak, habitus, fält och Colin Campbells tankar om hedonistisk konsumtion samt presenterar resultatet utifrån fem djupintervjuer med kvinnliga studenter. LÄS MER

  2. 17. En tass i rätt riktning - en studie om hur katthem kan åstadkomma en effektivare kommunikation

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Milena Olsson; [2019]
    Nyckelord :Katthem; affischer; kategorier; designprocess; forskning genom design; kommunikation; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Hemlöshet bland katter är ett stort problem i Sverige. Katter föds till liv utan hem, går vilse och hittar inte tillbaka eller lämnas av ägare, vilket bidrar till att siffran hemlösa katter ökar. LÄS MER

  3. 18. ALL REKLAM ÄR RIKTAD REKLAM En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :ida Törnqvist; [2018-02-13]
    Nyckelord :Riktad reklam; personalisering; integritet; riktad marknadsföring; digitalisering; reklam Syfte: Syftet med studien är att undersöka företags förhållningssätt till riktad reklam och personlig integritet.;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 49 Antal ord: 19 277 Teori: Det teoretiska ramverket innehåller teorier och tidigare forskning om riktad reklam, personalisering och integritet. Metod: Kvalitativa forskningsintervjuer. LÄS MER

  4. 19. Kyrka mitt i byn - en förebildskampanj för Svenska kyrkan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Klara Grundström; Daniel Lönnbäck; [2018]
    Nyckelord :Svenska kyrkan; kampanj; förebildskampanj; grafisk design; design; marknadsföring; Linköpings stift; Aneby; Aneby pastorat;

    Sammanfattning : Rapporten riktas dels till kommunikatörer och personer med kommunikationsansvar inom Svenska kyrkan som vill ha en strategi att skapa kampanjmaterial utifrån. Vidare kan arbetslag, förtroendevalda och bärare av kyrkan ta del av rapporten då resultatet bland annat visar att hela organisationen utgör grund för det som kan kommuniceras och att alla tillsammans bär ansvaret för att förmedla den bild av Svenska kyrkan som önskas visas. LÄS MER

  5. 20. "Det känns som att det är där vi måste vara, annars blir vi irrelevanta" : En kvalitativ studie av publikutveckling inom värmländsk scenkonst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Lagneryd; Julius Thornqvist; [2018]
    Nyckelord :audience development; cultural politics; performing arts; PR; Värmland; publikutveckling; kulturpolitik; scenkonst; PR; Värmland;

    Sammanfattning : Sammanfattning Publikutveckling är ett paraplybegrepp inom den offentliga kultursektorn som blivit alltmer uppmärksammat de senaste åren. Det märks inte minst genom Kreativa Europas studie Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, som presenterades 2017. LÄS MER