Sökning: "medium-sized company"

Visar resultat 26 - 30 av 462 uppsatser innehållade orden medium-sized company.

  1. 26. ERP-SYSTEM : EN STUDIE OM PÅVERKANDE FAKTORER VID INTEGRERING I SMES

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Indrek Pajunen; Oskar Molin; [2023]
    Nyckelord :ERP-system; Framgångsfaktorer; Integrering; SMEs;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to increase the understanding of factors that affect the integration of Enterprise Resource Planning systems (ERP systems) in small and medium-sized enterprises (SMEs). A successful integration of ERP systems can lead to an increased ability for businesses to achieve its business and financial goals through increased competitiveness. LÄS MER

  2. 27. Talent And Knowledge Management in Small Firms : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elin Blomqvist; Johan Legernes; [2023]
    Nyckelord :Talent management; Knowledge management; SME; Sustainable growth; Pluralistic; Thematic analysis; Talanghantering; Kunskapshantering; Småföretag; Hållbar tillväxt; Pluralistisk; Tematisk analys;

    Sammanfattning : The literature falls short in examining talent management (TM) and knowledge management (KM) in small and medium-sized enterprises (SMEs). In response to this research gap, a case study was motivated to explore how SMEs perform TM and KM activities. LÄS MER

  3. 28. Implementering av arbetsmiljöarbete i ett mindre tillverkningsindustriföretag : En kvalitativ intervjustudie

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsa, psykologi och idrottsvetenskap

    Författare :Sheila Desevic; [2023]
    Nyckelord :Systematic work environment; small and medium-sized enterprises; human resource management HRM ; implementation; work health environment; occupational health science; Systematiskt arbetsmiljöarbete SAM ; medelstort företag SME ; human resource management HRM ; implementering; arbetsmiljö; arbetshälsovetenskap;

    Sammanfattning : Studien undersöker ledningens och medarbetarnas uppfattning om utvecklingen av en ny HRM-funktion på ett svenskt medelstort företag, med följande frågeställning: Hur uppfattar ledningen och medarbetarna utvecklingen av HRM-funktionen i förhållande till deras behov och förväntningar? För att besvara studiens syfte och frågeställning har semistrukturerade intervjuer genomförts med ledning och medarbetare för att utforska implementeringen av arbetsmiljöarbete med HRM-funktionen inom det medelstora företaget. En kvalitativ innehållsanalys tillämpades för att analysera intervjudata och identifiera mönster kring HRM-funktionens påverkan på arbetsmiljön. LÄS MER

  4. 29. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER

  5. 30. Social Media Influence on Business Performance within B2B Marketing Companies : A qualitative study on social media use and its influence in the context of lead generation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alice Lindqvist; Matilda Bodell; [2023]
    Nyckelord :SME; B2B marketing; Social media; Business performance; Lead generation;

    Sammanfattning : The use of social media is constantly increasing and digitalization is becoming a bigger and bigger part of both individuals' and companies' daily life. In turn, customers' expectations of companies working within the social media environment are increasing in phase with digitalization. LÄS MER