Sökning: "motor skills"
Visar resultat 31 - 35 av 208 uppsatser innehållade orden motor skills.
31. Rörelseaktiviteter i inomhusmiljön på förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares perspektiv på rörelseaktiviteter inomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Tidigare forskning påvisar att det förekommer mycket stillasittande när barn befinner sig på förskolan och är barn fysiskt aktiva är det främst i utomhusmiljön. Forskningen visar även att få barn utveckla de grundläggande motoriska färdigheterna i tidig ålder kan det förbättra barns sociala beteende samt den kognitiva utvecklingen. LÄS MER
32. Electric conversion of combustion engine cars
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : The electrification of personal transport vehicles is one of the strategies to counteract global warming and dependance on fossil fuels. Diesel powered cars are already prohibited in several big cities and the prices for fuel are constantly climbing. LÄS MER
33. Feature extraction with self-supervised learning on eye-tracking data from Parkinson’s patients and healthy individuals
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a method for monitoring and measuring eye movements. The technology has had a significant impact so far and new application areas are emerging. Today, the technology is used in the gaming industry, health industry, self-driving cars, and not least in medicine. LÄS MER
34. Product design for children with NDD diagnoses
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER
35. Förskolan - En plats där barn har rätt till inflytande : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om rörelseaktiviteter och de yngsta barnens inflytande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Förskolan är en plats där barn har rätt till inflytande, en plats de ska kunna påverka sin vardag. Förskolan är en plats barnen ska inkluderas i planeringen och påverkar vilka rörelseaktiviteter som sker i förskolan. Syftet med studien är att belysa variationen av rörelseaktiviteter och i vilken mån de yngsta barn ges inflytande. LÄS MER