Sökning: "multimodal critical discursive analysis"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden multimodal critical discursive analysis.
21. Discurso multimodal de resistencia en los memes "No a Keiko" antes de la segunda vuelta de las elecciones presidenciales en Perú (2016)
Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : El presente estudio pretende determinar las estrategias discursivas empleadas en los memes “No a Keiko” para expresar el discurso político de resistencia en contra de Keiko Fujimori antes de la segunda vuelta electoral en Perú (2016). Con esta finalidad, se seleccionaron los 50 memes más compartidos por los usuarios de la página de Facebook “No a Keiko” (publicados entre el 11 de abril del 2016 y el 4 de junio del mismo año) y que contuvieran modos tanto visuales como verbales. LÄS MER
22. Distorted realities : The discursive construction of realities in digital news media
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This study is designed to gain an understanding of the reality creation process in digital news media. By looking into the case of the Trump-Ukraine scandal the way how the 2 major US online news platforms CNN and FoxNews discursively construct reality for their audiences is examined. LÄS MER
23. I ett tal till nationen - En diskursiv studie om nationalism & nationell identitet under en kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här undersökningen har i syfte att studera Stefan Löfvens tal till nationen som hölls under covid-19 pandemin 2020. Avsikten med studien har utifrån det kvalitativa materialet varit att undersöka hur lingvistik och de symboler som uttrycks i talet påverkar meningsskapande, den nationella identiteten samt om nationalism kan verka som ett inkluderande verktyg vid nationell krishantering. LÄS MER
24. Kunglig spänning och snabbare bonus : En multimodal kritisk diskursanalys om tre spelbolags förhållningssätt till konsumenten i reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den senaste tiden har det skett en markant ökning av spelreklam. Detta har skett trots de nya lagar som har tillkommit, i politiska ambitioner om att minska denna typ av marknadskommunikation. Nya studier visar att siffrorna för spelberoende individer ökar och att spelreklam påverkar personer med ett befintligt beroende avsevärt. LÄS MER
25. “Every Body Has A Story” : A Multimodal Analysis on the Discursive Construction of the Athletic Form
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This study sought to examine how the prototypical male athletic form and the prototypical female athletic form are discursively constructed when a sports magazine has full control of what material to produce and publish. What makes up the ‘athletic form’ involves all the various traits and characteristics that are attached to the notion of what it means to be an athlete and what it means to have an athletic figure. LÄS MER