Sökning: "mun-till-mun"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade ordet mun-till-mun.
21. Marknadsföringsstrategier
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Bakgrunden till detta arbete ligger i att Sportlife kommit ut med en egen kollektion med träningskläder. Problematiken är att den inte nått ut i den omfattningen som ledningen önskat. Metoden som beskrivs i denna rapport är intervjuer samt enkätundersökningar. LÄS MER
22. Level-Up! : En uppsats om spelutvecklares väg till ökad autonomi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Vår uppsats fokuserar på data- och tvspelsbranschen med en inriktning på relationerna mellan spelutvecklare och spelutgivare. Bakgrunden till uppsatsen och studien bygger på att maktbalansen mellan spelutvecklare och spelutgivaren faller i favör för spelutgivaren som ofta kontrollerar både finansiering och distribution av en spelproduktion. LÄS MER
23. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals. Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER
24. Imageskapande och marknadsföringskommunikation : En deskriptiv studie om Örebro Bostäders arbete i Vivalla och Markbacken
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Slutsatsen efter genomfört arbetet är att Örebro Bostäder AB bland annat har en önskvärd image av Vivalla som ett område med en unik och personlig omgivning med mindre individuella bostadsområden där det finns något för alla smaker. I Markbacken vill Öbo behålla och förstärka en image av variation, där allt från barnfamiljer till den som söker ett lite mer exklusivt boende skall lockas. LÄS MER
25. Kundens väg till din gård : om marknadsföring och etablering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Sverige marknadsförs mer och mer som ”Det nya matlandet”. Trenden med närproducerad och hantverksmässig mat ökar allt mer. Detta är något som entreprenörer tagit fasta på och förädlar hela kedjan från odling/produktion till en unik produkt. Dessa företagare bygger upp sina företag för att klara av konkurrensen från detaljhandeln. LÄS MER