Sökning: "mun-till-mun"

Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade ordet mun-till-mun.

  1. 6. Influencer Marknadsföring – Om samarbetet mellan företag, mellanhand och influencer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Fossum; Hanna Lindhe; [2018]
    Nyckelord :Influencer; Marknadsföring; Influencer marknadsföring; Mun-till-mun marknadsföring; Sociala medier; Mellanhänder; Nätverk; Följare; Subliminal perception; Subliminal marknadsföring.;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie har genomförts där studenterna har arbetat enligt baklängesmetoden med en induktiv ansats. Studenterna genomförde fem stycken semistrukturerade intervjuer med fyra influencers och en mellanhand för insamling av empiri. LÄS MER

  2. 7. Svenska konsumenters förtroende till okända nätaktörer : Konsumenters beteende och erfarenheter gällande näthandel

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Klara Li Wirén; Berola Shahine; [2018]
    Nyckelord :Consumere; ecommerce; consumer behavior; multi-channel marketing; trust; Consumere; näthandel; konsumentbeteende; multikanalförsäljning; förtroende;

    Sammanfattning : Med hjälp av digitalisering och IT-utvecklingen har både marknadsförare och svenska konsumenter större valfrihet och möjligheter gällande försäljningskanaler och konsumtion. Med denna utveckling har det även skapats utmaningar för såväl marknadsförare som konsumenter. LÄS MER

  3. 8. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nima Kadivar; Lina Eek Branzell; [2018]
    Nyckelord :Social media influencer SMI ; Word of mouth WOM ; Instagram; Marketing; Social media; Social media influencer SMI ; Mun till mun WOM ; Instagram; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER

  4. 9. The Influencers : En studie om influencers arbete och värde vid marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Alqvist; Jennifer Sumar; [2017]
    Nyckelord :influencer marketing; Instagram; sociala medier; varumärkesbyggande; mun till mun marknadsföring;

    Sammanfattning : I den nya tiden av digitala relationer har influencer marketing blivit ett attraktivt och kostnadseffektivt verktyg för företag att arbeta med. Influencer marketing innebär för företag ett mer kostnadseffektivt, trovärdigt och genuint sätt att öka sin försäljning eller sprida kunskap om sitt varumärke. LÄS MER

  5. 10. Pop-up-bibliotek : På gränsen mellan uppsökande verksamhet och PR

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Camilla Käck; [2016]
    Nyckelord :Public services Libraries ; Reading promotion; Marketing; Word-of-mouth-advertising; Children; Cooperation; Folkbibliotek; läsfrämjande verksamhet; marknadsföring; mun-till-mun-marknadsföring; barn; samverkan;

    Sammanfattning : This master’s thesis in Library and Information Science examines the phenomenon ”pop up library” and how public libraries are working with projects within this area. The method to collecting data is qualitative interviews with represents from five libraries in Sweden. LÄS MER