Sökning: "mun-till-mun"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade ordet mun-till-mun.

  1. 16. Kundnöjdhet : Bankkunders uppfattning om lokala banker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bobby Morgan Green; Ivar Brandin; [2014]
    Nyckelord :customer; loyalty; satisfaction; banking; reputation; kund; lojalitet; nöjdhet; bank; rykte;

    Sammanfattning : Nya banker etablerar sig kontinuerligt i Sverige. Det är därför av stort intresse för etablerade banker att ha nöjda och lojala kunder för att klara av marknadens hårda konkurrens. LÄS MER

  2. 17. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  3. 18. Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Stoor; [2013-03-26]
    Nyckelord :Kommunikation; Ungdomsmottagning; Samhällskommunikation; Uses and Gratification; Shannon- och Weavers kommunikationsmodell;

    Sammanfattning : Titel Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation Författare Sofia Stoor Handledare Jan Strid Uppdragsgivare Angereds Närsjukhus (ANS) och dess ungdomsmottagning Kurs Examensarbete i Medie- och Kommunikationsvetenskap Institution Institutionen för journalistik, medie- och kommunikation, JMG, Göteborgs Universitet Sidantal 50, inklusive bilagor Antal ord 13 289 Syfte Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur ungdomsmottagningen vid ANS kan förbättra sin kommunikation med tjejer, 13-24 år, i Angered genom att undersöka hur ungdomsmottagningens kommunikation tas emot av målgruppen idag. Metod En kvalitativ metod har använts. LÄS MER

  4. 19. Facebook och den globala världen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Magnus Nyberg; Christoffer Holst; [2013]
    Nyckelord :International Marketing; Social Media; Facebook; Marketing; Word of mouth; Push and Pull; Content Marketing; Buzz Marketing; Internationell Marknadsföring; Sociala medier; Facebook; Mun till Mun;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. Hållbar stadsutveckling för delaktighet och invånardialog En studie av unga kvinnors kommunikationsvanor och intresse för medborgardialog i en mångkulturell storstadsdel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Reiderstedt; Marina Milojkovic; [2012-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Hållbar stadsutveckling för delaktighet och invånardialog - En studie av unga kvinnors kommunikationsvanor och intresse för medborgardialog i en mångkulturell stadsdel Författare Matilda Reiderstedt och Marina Milojkovic Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborg universitet Termin Höstterminen 2011 Uppdragsgivare Utveckling Nordost (Göteborgs stad i samarbete med Europeiska regionala utvecklingsfonden) Handledare Malin Sveningsson Sidantal 38 sidor exklusive bilaga Syfte Syftet med vår studie är att undersöka kommunikationsvanor och informationsbehov hos målgruppen unga kvinnor boende i Göteborgs nordöstra stadsdelar. Syftet är också att undersöka de unga kvinnornas intresse för medborgardialog och delaktighet inom ramen för stadsutvecklingsprojekt. LÄS MER