Sökning: "mun-till-mun"
Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade ordet mun-till-mun.
11. Sociala medier : Ovärderlig resurs eller förlorade kunder?
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala medier har på sistone vuxit till att bli ett mycket populärt verktyg för att kommunicera med folk världen över. Användandet av sociala nätverk har ökat explosionsartat de senaste åren och företag har insett att detta bjuder på en fantastisk möjlighet till att nå ut till kunder runt hela jorden, via ett nästintill gratis forum. LÄS MER
12. WOM awareness : A quantitative analysis of word of mouth marketing’s effects on the use of social network services
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Marketing has become obsessed with word of mouth. Though long known to be important for consumer decisions, social media has put it into overdrive, providing the infrastructure to launch big campaigns that nonetheless enters people’s consciousness on a very personal level thanks to messages being passed along by friends. LÄS MER
13. Marknadsföring av organisationer i sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER
14. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER
15. Icke-traditionell etablering av entreprenöriell marknadsföring : En studie om nystartade företags marknadsföringsmetoder för att synas på marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur nystartade företag etablerar sig på marknaden genom att använda andra marknadsföringsstrategier än traditionell marknadsföring. Metod: Denna studie har genomförts genom en kvalitativ ansats med tillämpning av en semistrukturerad intervjumall. LÄS MER