Sökning: "musikhögskolan i malmö"
Visar resultat 16 - 20 av 605 uppsatser innehållade orden musikhögskolan i malmö.
16. Shake it off! En intervjustudie om hur lärare anser att elevers trygghet kan påverkas av rörelse i musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Syftet med att göra denna studie var att undersöka hur musiklärare anser att rörelse, rytmik och dans påverkar deras elevers trygghet, känsla av att våga ta plats och nervositet i musikundervisning. Studien genomfördes genom fyra semistrukturerade intervjuer med musiklärare som aktivt arbetar med rörelse i undervisningen i olika skolformer. LÄS MER
17. Då, nu och sen : Musiklärares uppfattningar om undervisning i musikhistoria i årskurs 7-9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur musiklärare resonerar kring och motiverar undervisning i musikhistoria i grundskolans senare år, årskurs 7–9. Det empiriska material som samlats in är inhämtat genom semistrukturerade kvalitativa intervjuer med sex musiklärare. LÄS MER
18. Att hitta min inre Nimrud - mitt liv som ADHD-musiker
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Det här är ett masterarbete kring relationen mellan ADHD och musik, inte inom medicin. Med arbetet vill jag lyfta upp fördelar, hyperförmågor och den stora kreativa potential som ADHD ger mig som musiker. Jag fick ADHD-diagnosen först efter flera års studier på Musikhögskolan, och hade innan dess levt 30 år med bara nackdelar med ADHD. LÄS MER
19. "Det är alltid svårt att börja rota i en tajmingfråga". En kvalitativ studie om lärares strategier kring feedback gällande sväng och tajming i ensemble
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Inspirationen till denna uppsats grundar sig i vår nyfikenhet om vad lärare har för tankar och strategier när det gäller feedback om sväng och tajming i ensemble. Syftet med studien är att undersöka ensemblelärares pedagogiska och metodiska tillvägagångssätt när de ger feedback gällande sväng och tajming i ensemble. LÄS MER
20. Från tanke till handling. En Intervjustudie om mental träning för musiker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Syftet med vårt arbete är att identifiera vilka metoder och verktyg som finns kopplade till mental träning samt hur lärare kan använda sig av dessa i musikundervisning. Vår första forskningsfråga handlar om hur mental träning används idag, vilket behov som finns och vilka metoder som används. LÄS MER