Sökning: "ny reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 96 uppsatser innehållade orden ny reklam.

  1. 21. Influencer-marknadsföring - En granskning av hur influencer-marknadsföring förhåller sig till marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Delsing; [2020]
    Nyckelord :Handelsrätt; Marknadsföringsrätt; Influencer-marknadsföring; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As social media is increasingly integrated into our everyday lives and with the rise of so-called influencers, consumers are getting used to a new type of marketing. This type of marketing is often referred to as "influencer marketing" which is a collective term used to describe companies using influencers' to market various products and services via the influencer's social media platforms. LÄS MER

  2. 22. Min data, min reklam : En kvantitativ studie ompersonsanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Dahlback; [2020]
    Nyckelord :Positionsbaserad marknadsföring; marknadsföring; personapassad marknadsföring; transparens; integritet;

    Sammanfattning : Marknadsföring är något som ständigt förändras. I takt med att ny teknik uppfinns så uppstårnya annonseringsmöjligheter. Detta kan leda till en mer personanpassad marknadsföring. Omdetta går för långt med för mycket personlig dataanvändning kan det dock leda till attkonsumenten får en negativ bild av marknadsföringen. LÄS MER

  3. 23. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Asp Sandin; [2020]
    Nyckelord :Individual marketing; individual commercial; personal integrity; big data; data mining; digital footprints; personal information; Individanpassad marknadsföring; Individanpassad reklam; Personlig integritet; Big data; Datamining; Webbmining; Digitala fotspår; Personlig information;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER

  4. 24. He e huskut artut mä dialektan : En studie om underliggande attityder mot svenska dialekter i uppläst reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Vera-Linn Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Svenska dialekter; dialekter; reklam; språkattityder; matched guise; språk som identitetsskapande; status- och solidaritetsprincipen;

    Sammanfattning : Dialekter och identitet är två begrepp som sällan kan skiljas åt. Dialekter och reklam däremot kan ses som en ny företeelse som tycks verka i symbios för att förmedla budskap och skapa ett personligt tilltal mot konsumenter. LÄS MER

  5. 25. Från två sidor av den journalistiska muren : En kvalitativ studie av journalister och native-producenters syn på native advertising

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Nichlas Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Förtroende; journalistik; kommersialisering; medier; native advertising; textreklam;

    Sammanfattning : Detta är en kandidatuppsats i journalistik som har för avsikt att undersöka journalisters och native-producenters syn på native advertising. Native advertising är reklam som efterliknar det redaktionella materialet för att smälta in på plattformen. LÄS MER