Sökning: "nyanställd"
Visar resultat 21 - 25 av 107 uppsatser innehållade ordet nyanställd.
21. Introduktion på distans : En kvalitativ studie om upplevelsen av samhörighet på arbetet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka nyanställdas introduktionsprocess under ett påtvingat distansarbete. Det görs med hjälp av Malin Lindelöws teoretiska modell för en introduktion av nyanställda. LÄS MER
22. Ömsesidig socialisation? : En studie av organisationsocialisation på en ny verksamhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Kunskaper inom området organisationssocialisation bygger mestadels på studier genomförda i relativt stabila organisationsmiljöer. Med utgångspunkt i att dagens arbetsliv snarare karaktäriseras av förändring och utveckling ser vi dock ett behov av kompletterande studier. LÄS MER
23. Den Gröna massan : Socialisation i en organisation med tydliga strukturer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : För nyanställda är socialisationsprocessen ett avgörande steg, i övergången till en ny organisation finns utmaningar och aspekter som är avgörande för hur väl en individ kommer in i och blir en del av arbetsplatsgemenskapen. Organisationer använder sig av olika taktiker för att strukturera upp socialiserings- och lärandeprocesser för nyanställda. LÄS MER
24. Onboardingprocessen under Covid-19-pandemin : en kvalitativ fallstudie kring introduktionen av nyanställda på distans
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Under Covid-19-pandemin har organisationer fått ändra sina arbetssätt och allt fler anställda har fått arbeta hemifrån. Detta innebär även att nyanställda påbörjar sin anställning och introduceras till organisationen på distans, dvs. de genomgår onboardingprocessen på distans. LÄS MER
25. Chatbot som verktyg för kundtjänst inom larmbranschen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The purpose of the report is to investigate whether a chatbot can both answer the questions that an employee would otherwise have answered and whether it is strategic and financially profitable. The work included the development of a chatbot prototype and an analysis of the economic elements and how well this prototype was considered to function. LÄS MER