Sökning: "opinion leadership"

Visar resultat 11 - 15 av 98 uppsatser innehållade orden opinion leadership.

  1. 11. Fake Existence, Real Influence? : Computer Generated Imagery (CGI) Influencers' Impact on Consumers' Purchase Intentions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Arusell; Magdalena Pettersson; [2022]
    Nyckelord :CGI Influencer; Computer Generated Imagery Influencer; Virtual Influencer; AI Influencer; Social Media Influencer; Virtual Influencer Marketing; Influencer Marketing; Opinion Leadership; Parasocial Relationships; Purchase Intention;

    Sammanfattning : In the light of the digitalization and the emergence of social media, the concept of influencer marketing has increased significantly in importance on a global scale and is now considered one of the most effective, powerful and cost-effective marketing tools for businesses in today’s society. Nevertheless, despite the effectiveness of influencer marketing, the growing worldwide marketing trend of Computer Generated Imagery (CGI) influencers, also described as human-like influencers, is currently revolutionizing today’s influencer marketing and is expected to become the new way of marketing from a future perspective. LÄS MER

  2. 12. Virtual Influencers, Friends to Listen to?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Rönnhed; Sofie Wiksborg; [2021]
    Nyckelord :Virtual influencer; influencer marketing; influencer; parasocial relationship; opinion leadership; source credibility; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to explore if virtual influencers can be viewed as capable of developing parasocial relationships and opinion leadership. This will be researched through the virtual influencers source credibility, perceived by the Swedish audience of Instagram. LÄS MER

  3. 13. Drömmen om det perfekta vapnet : – en studie i brukarförväntningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Philip Engström; Daniel Törnblom; [2021]
    Nyckelord :assault rifle; lead user; opinion leadership; procurement; product development; user perspective; automatkarbin; brukarperspektiv; inköp; lead user; produktutveckling; åsiktsledarskap;

    Sammanfattning : Sweden’s Defence Forces are in the process of procuring a new personal firearm to replace the current Ak5 (a version of the FN FNC) which has been in service for almost 35 years. There are many opinions on this matter and a great deal of interest among the future users, ie the soldiers and officers. LÄS MER

  4. 14. "I trust the influencer, do you?" : A quantitative study on Instagram users' level of activity and experience of trust towards influencers regarding purchase intentions during covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sarah Ljungberg; Mathilda Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Influencer; covid-19; Instagram; trust; activity; gender; age; Influencer; covid-19; Instagram; förtroende; aktivitet; kön; ålder;

    Sammanfattning : People have now lived through a pandemic for over a year, where many parts of the world have undergone big changes. Such as, restrictions, which has made us keep physical contact with other people to the bare minimum. LÄS MER

  5. 15. Ledares egenskaper som är av vikt för äldres deltagande inom gruppträning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Hampus Andersson; Fredrik Axelsson; [2021]
    Nyckelord :traits; leaders; elderly; perceptions; group training; egenskaper; ledare; äldre; uppfattningar; gruppträning;

    Sammanfattning : Syftet i denna studie var att undersöka äldres uppfattningar om vikten av ledares egenskaper för att delta i gruppträning och vad de äldre anser vara ett framgångsrikt ledarskap. Frågeställningarna som användes för att besvara syftet var: Vilka egenskaper hos ledare är av störst vikt för äldres deltagande i gruppträning? Skiljer sig äldres uppfattningar om vikten av ledares egenskaper i förhållande till vilken gruppaktivitet som utövas? Vilken ledarskapsinriktning kan man koppla till de ledaregenskaper som är av vikt för äldres deltagande inom gruppträning? Metoden för att besvara syftet har tillämpats utifrån en tvärsnittsstudie hos äldre (65 +) som deltar i gruppträning för äldre. LÄS MER