Sökning: "organisationsteori sammanfattning"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden organisationsteori sammanfattning.

  1. 11. Riskbedömning - Potentiella klienters risk ur revisorers perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Öwall; Emelie Lönnblad; Anna Hällström; [2010]
    Nyckelord :Riskbedömning; potentiella klienter; affärsrisk; revisionsbyrå; enkätundersökning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Syfte: Syftet med detta examensarbete är att förklara hur revisorer ser på risk när de bedömer potentiella klienter. Metod: Ett positivistiskt angreppssätt och en deduktiv ansats, med en kvantitativ metod, har använts för att nå fram till resultat för analysen. LÄS MER

  2. 12. Designutmärkelser - Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Bergsten; Helena Ousbäck; Susanna Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Design; design management; designutmärkelser; konkurrensfördel; intern och extern konkurrenskraft.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Designutmärkelser- Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften. Seminariedatum: 2009-01-16. Ämne/Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Joakim Bergsten, Susanna Karlsson och Helena Ousbäck. LÄS MER

  3. 13. Socialtjänstens arbetssätt & arbetssituation gällande placering och uppföljning av placerade barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Karin Andnor; Malin Eriksson; [2008]
    Nyckelord :Socialtjänst; placering; sammanbrott; familjehem; organisationsteori; gräsrotsbyråkrati;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING: Forskning visar att placeringsansvarigas sätt att arbeta med placering och uppföljning av barn tenderar till att öka risken för ett så kallat sammanbrott av placeringen, att placeringen avslutas tidigare såsom det inte var tänkt. Studier har dock inte enbart från utgått från socialsekreterarnas syn vilket måste vara relevant då socialsekreterarna utför arbetet. LÄS MER

  4. 14. Myndighetsutövande handläggares upplevelse av hot : En kvalitativ studie av hotbilden på Försäkringskassan och Socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskap

    Författare :Linnea Tenglin; Christina Axelsson; [2007]
    Nyckelord :hot; våld; handläggare; upplevelse av hot; myndighetsutövning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Hot och våld mot myndighetsutövande handläggare inom olika myndigheter ökar i dagens samhälle, enligt statistik och media. Vi har för att öka kunskapen om detta valt att belysa de myndighetsutövande handläggarnas egna upplevelser i denna studie. LÄS MER

  5. 15. Vad betyder ledaren? -en studie om ledarskapets påverkan för en servicekultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katja Johannesson; Anna Amberntsson; Philip Hjelt; [2006]
    Nyckelord :servicekultur; kultur; ledarskap och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad betyder ledaren? – en studie om ledarskapets betydelse för en servicekultur Författare: Anna Amberntsson, Philip Hjelt, Katja Johannesson Handledare: Anette Svingstedt, Filippa Säwe Kurs: SMT 302, kandidatuppsats 10 p, Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Problemdiskussion: Ute i arbetslivet är det inte alla ledare inom servicesektorn som handlar såsom de borde för bibehållandet av en bra servicekultur inom organisationen. För att en servicekultur överhuvudtaget ska vara möjlig finns det en rad samverkande processer mellan ledare och personal som kan leda till att en god servicekultur skapas och bibehålls. LÄS MER