Sökning: "påverkansfaktorer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden påverkansfaktorer marknadsföring.

  1. 1. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  2. 2. Sociala mediers inverkan vid ungdomars karriärval : - En studie om två fokusgrupper och deras upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Majja Frisk; Evelina Snellman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala omgivningsfaktorer är en central del i konstruktionen av individens karriäridentitet. Sociala medier kan idag ses som en sådan faktor då ungdomar spenderar mycket tid online på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Nyheter i en uppkopplad värld : En studie om hur konsumtionen av digitala nyheter påverkas av individuella preferenser  och ålder

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Elmén; Hannah Pantzar; [2016]
    Nyckelord :Consumer behaviour; consumption pattern; individual preferences; age; digital news; Konsumentbeteende; konsumtionsmönster; individuella preferenser; ålder; digitala nyheter;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Hur påverkas konsumtionen av digitala nyheter av individuella preferenser och ålder? Hur påverkas inställningen till digitala nyheter på olika utlämningsformer av individers preferenser och ålder? Syfte: Studiens syfte är att beskriva konsumtionen av digitala nyheter i olika åldersgrupper och att analysera konsumenters individuella preferenser gällande detta. Vidare är syftet att analysera de faktorer som påverkar konsumtionen av digitala nyheter. LÄS MER

  4. 4. Vilka faktorer påverkar valet av diet? : En enkätundersökning på unga vuxna som studerar på Högskolan i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Robbin Kjellin; Sebastian Borensjö; [2014]
    Nyckelord :diet; kostvanor; påverkansfaktorer; unga vuxna; högskolestudenter;

    Sammanfattning : Enligt matvaneundersökningar har unga vuxna sämst matvanor. Detta är ett stort hälsoproblem eftersom dåliga matvanor ökar risken för sjukdomar. Trots att allmänheten har goda kunskaper om de svenska kostråden äter de flesta inte efter dem. LÄS MER

  5. 5. Prestationsmätning inom kundklagomåls­processen: En studie av försäkringsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :David Johansson; Sophie Banner; [2014]
    Nyckelord :Prestationsmätning; kundklagomålsprocessen; ekonomistyrning; försäkringsindustrin; försäkringsbranschen; analysmodell; ramverk; det balanserade styrkortet; kundklagomål; kundcentrerat balanserat styrkort; påverkansfaktorer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kund­relationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER