Sökning: "pedagogik motivation samtal"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden pedagogik motivation samtal.
11. Offentliga skulpturer – hur uppfattas de av barn på mellanstadiet och varför?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Anledningen till att jag valde ämnet offentliga skulpturer för min undersökning är både ett stort intresse för den samt min motivation att använda den i arbetet som bildlärare. Jag vill veta vilka slutsatser mellanstadieelever drar av att studera skulpturer, vilket blev mitt syfte med detta arbete. LÄS MER
12. Primärvårdssjuksköterskans preventiva arbete vid övervikt och fetma
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Övervikt och fetma är idag ett folkhälsoproblem. Följderna kan resultera i livsavgörande sjukdomar, vilket även bidrar till belastning på hälso- och sjukvårdsekonomin. Det är även kopplat till lägre livskvalité, såväl fysiskt som psykiskt. LÄS MER
13. En studie om läshundars inverkan på elevers läsmotivation
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Alla elever utvecklar inte läsförmågan trots de dagliga lässtunderna i skolan. Olika orsaker kan ligga bakom lässvårigheter och bristfällig motivation kan vara orsaken. Läshunden har kommit in som ett komplement till skolverksamheten för att öka motivationen hos lässvaga elever. LÄS MER
14. Flerspråkighet, motivation och andraspråksinlärning : en diskursanalys ur ett lärarperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Flerspråkighet och svenska som andraspråk är två aktuella samtalsämnen i dagens samhälle. De flesta lärare som arbetar i skolan har idag flerspråkiga elever representerade i sina klassrum. LÄS MER
15. Jag och min hjärna pratar ihop med varandra...och då kom vi på det här : En studie om hur sexåringar upplever att de lär sig
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur sexåringar erfar att de lär sig. Förskoleklassen är sedan höstterminen 2018 obligatorisk i Sverige (Skollagen 2010:800). Det innebär att barn som är bosatta i Sverige har skolplikt från höstterminen det år då de fyller sex år. LÄS MER