Sökning: "photo-elicitation"

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade ordet photo-elicitation.

  1. 21. Soffhäng eller raka ryggar : Var och vad pojkar och flickor väljer att läsa

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lisa Dao; Millan Isaksson; [2018]
    Nyckelord :Läsmiljö; bokpreferenser; läsning; könsskillnader;

    Sammanfattning : Inledning: Det är relevant att i dagens samhälle vara en god läsare. Förhoppningsvis är skolan platsen som ska hjälpa eleverna att få ett större intresse för läsning. LÄS MER

  2. 22. Understanding Perceived Quality Factors : From a Consumer Perspective

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Viktoria Helmersson; [2018]
    Nyckelord :Perceived quality; product development; truck; Upplevd kvalitet; produktutveckling; lastbil;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet var att få förståelse för användarperspektivet i fordonsbranschen och de tillhörandetekniska attributen som påverkar den upplevda kvaliteten. Denna kunskap bidrar till ett mer varierat sätt attutvärdera upplevd kvalitet samt hjälper företag att prioritera i produktframtagningsprocessen. LÄS MER

  3. 23. Understanding identity in a digital reality

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasmine Ströberg; Anna Hallner; [2017]
    Nyckelord :Identity; Consumer; Self; Instagram; Personal branding; Digital Culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title Understanding identity in a digital reality: An explorative study of consumers’ identity negotiations through images on Instagram Course Code BUSN39 Global Marketing Authors Anna Hallner & Yasmine Ströberg Supervisor Ph. D Marcus Klasson & Jon Bertilsson Keywords Identity, Consumer, Self, Instagram, Personal branding, Digital Culture Purpose The purpose of this thesis is to empirically explore the depth and complexity of how consumers negotiate their identity project in a digital culture through images with publicity as a dimension. LÄS MER

  4. 24. Delaktighet och läroplanen : Några särskoleintegrerade elevers uppfattning om delaktighet vid planeringen och upplägget av matematikundervisningen och deras kännedom om läroplanen.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jenny Enlund; [2017]
    Nyckelord :Integrated special school group; intellectual disability; students’ perception; participation; planning; mathematic; curriculum; Särskoleintegrerad; intellektuell funktionsnedsättning; elevers uppfattning; delaktighet; planering; matematik; läroplan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva några särskoleintegrerade elevers uppfattningar om delaktighet vid planeringen av matematikundervisningen. Studiens frågeställningar är: Vad framkommer i elevernas utsagor om läroplanen och kunskapskraven? Vad framkommer i elevernas utsagor om kopplingen till läroplanen eller kunskapskraven vid planeringen och upplägget av matematikundervisningen? Hur beskriver eleverna sin vilja till delaktighet i matematikundervisningen och dess utformning? Hur beskriver eleverna sin delaktighet i planerandet av matematikundervisningen är i jämförelse med sina klasskamrater? De fyra intervjuade eleverna har alla diagnosen intellektuell funktionsnedsättning, de följer grundsärskolans läroplan och är placerade i grundskolan. LÄS MER

  5. 25. Understanding the world through advertising

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lili Sapi; [2017]
    Nyckelord :Advertisement; Sweden; Multiculturalism; Immigration; Representation; Political; Engagement; Digital; Online; Facebook; Class; Qualitative research.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores the audience’s reactions in regards to the phenomenon of norm-breaking ads in Sweden, focusing on the representation of immigrant minorities in advertisements. The aim is to understand if, how, and why, these ads engage audiences online and offline, at a time where public interest in institutionalized politics is on the decrease. LÄS MER