Sökning: "postmodern marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden postmodern marketing.

  1. 1. Balenciagas provokativa uttryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Vanessa Moreno; [2023]
    Nyckelord :Branding; Postmodernism; Postmodern fashion; Balenciaga; Avant-garde; Hyperreality; Semiotics; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to analyse the reason behind Balenciaga's success through a strong brand identity and branding strategies. As well as researching the importance of their visual expression in connection to their staging of identity with postmodern characteristics. LÄS MER

  2. 2. The Odd Couple

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Gunnarsson; Lukas Morneweg; [2022]
    Nyckelord :Unconventional Brand Collaborations; perceived fit; brand partnerships; consumer culture perspective; Gen Z; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to explore the phenomenon of Unconventional Brand Collaborations from a consumer culture perspective and discover the factors that make them appealing to Gen Z. Hence, this study aims to give another perspective than the one given by previous literature on brand collaborations, which emphasizes the need for a high perceived fit between the parent brands. LÄS MER

  3. 3. Världsarvets betydelse : En studie av Hansestaden Visbys förvaltningsstruktur och fysiska planering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Cornelia Aav; [2022]
    Nyckelord :spatial planning; management; World Heritage; Hanseatic Town of Visby; Visby; UNESCO; ICOMOS; fysisk planering; förvaltning; världsarv; Hansestaden Visby; Visby; UNESCO; ICOMOS;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa vad som sker efter utnämnandet till världsarv av UNESCO, genom att se om och hur strategier för bevarande och utveckling förändrats sedan 1989 fram till idag. Fallstudien har utgått från Hansestaden Visby och behandlar främst världsarvets förvaltning samt de nationella och lokala skydd som finns, tillsammans med en överblick av hur utnämnandet av Visby som världsarvsstad gått till och hur det efterlevs i förhållande till dokumentation och planarbete. LÄS MER

  4. 4. Smaken av rökta musslor : Ironi, smak och postmodernism i samtida visuell kultur

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Linnea Markström; [2022]
    Nyckelord :Smak; klass; Bourdieu; distinktion; habitus; kapital; postmodernism; ironi; kitsch; konsumtionskultur; varumärkesidentitet; washing; woke; commodity fetishism;

    Sammanfattning : This paper examines images used to market clothing lines by the affordability-centered Swedish food company Eldorado as well as from the luxury fashion brands Prada and Gucci. Through a qualitative socio-semiotic approach, the images are compared and analyzed in relation to the contemporary societal context of a westernized and postmodern consumer culture. LÄS MER

  5. 5. Deconstructing Backpackers' Identity Projects - The role of experiences for identity construction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Antje Katrin Dieckhoff; Mariana Cañavera Herrera; [2020]
    Nyckelord :Backpackers; Consumer Identity Projects; Deconstruction; Extraordinary Experiences; Hermeneutic Phenomenology; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The aim of this research project was to uncover the meaning of extraordinary experiences for consumers’ identity projects and to understand how extraordinary experiences, rather than brands and possessions, can be used for self-presentation and self-extension. Methodology: Following Van Manen’s method for hermeneutic phenomenological research combined with Derrida’s notion of deconstruction, we examined “lessons learned”-type blog posts of ten backpackers. LÄS MER