Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER

  2. 2. Mätning av luftinfiltration genom en karuselldörr : en experimentell undersökning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erlinda Gavilan; [2017]
    Nyckelord :Luftinfiltration; entrédörr; karuselldörr; energibalans; energiförlust;

    Sammanfattning : I denna rapport har gjorts en experimentell undersökning av luftinfiltrationen genom en karuselldörr vid olika rotationshastigheter och hur det påverkar energiförlusten genom entrédörren. Det finns stort intresse för att bygga mer energieffektiva byggnader vilket innebär en minskning av energiförlusten i byggnaden och en minskning av energiförlusten i stort i samhället. LÄS MER

  3. 3. Det lilla rummet för de stora besluten : En kvalitativ studie om provrummets betydelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Heinebäck; Cecilia Gustafsson; Johan Nordin; [2014]
    Nyckelord :Provrum; servicelandskap; serviceprocess; kundservice; konsumentbeteende; självbild; upplevelser; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att analysera och utreda: Hur olika företag arbetar med och ser på betydelsen av provrums utformning, roll i butiksmiljön samt interaktionen mellan personal och kund i anslutning till provrummet. Kundernas uppfattningar om och inställningar till provrum. LÄS MER

  4. 4. Provrumsbelysning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Belysningslära

    Författare :My Berndtsson; Sara Pettersson; [2014]
    Nyckelord :Fitting room lighting; fitting rooms; lighting; body shape; facial features; lighting solution; clothing store; shop lighting; lighting design.; Provrumsbelysning; provrum; belysning; kroppsform; anletsdrag; belysningslösning; ljus; klädbutik; butiksbelysning; ljusdesign.;

    Sammanfattning : The fitting room is an important part of a clothing store, it's often where the customer decides if they want to buy the garment or not. Therefore it is important that the customer can feel safe and comfortable when they are trying the clothing. LÄS MER

  5. 5. Det virtuella provrummet : En jämförelse mellan två klädexponeringsverktyg på webbshoppar och hur dessa påverkar konsumenten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jessi Calisir; Charlotte Ternström; [2011]
    Nyckelord :clothes exposure tools; identification; e-commerce; visualization; klädexponeringsverktyg; identifikation; e-handel; visualisering;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har många fysiska klädbutiker även öppnat webbshoppar. På en webbshopp kan det vara svårt att framställa känslan man får när man är i en fysisk butik där man har möjligheten att känna på materialet och prova varorna. Detta kan bidra till att det blir svårt att känna sig säker på klädköpet. LÄS MER