Sökning: "reklambyråer"

Visar resultat 21 - 25 av 77 uppsatser innehållade ordet reklambyråer.

  1. 21. On Brands and How They Are Adapted to Today’s Market

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Damian Goreczny; [2013]
    Nyckelord :Brand Identity; Branding; Marketing; Advertising; New Consumer;

    Sammanfattning : The main focus of this thesis is to study the efforts that marketers, companies, PR1- and advertising agencies are making in order to successfully evolve their brands in order to adapt them into today’s market. Today’s market is driven by the new consumer which is very different from its predecessor; consumers from just two decades ago. LÄS MER

  2. 22. Att sticka ut i mediebruset : En studie i hur morgondagens reklam kan komma att se ut

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Ulrika Franke; [2013]
    Nyckelord :reklam; Internet; Symboliskt; ekonomiskt; kulturellt kapital;

    Sammanfattning : Syftet är att redogöra och visa på vilka strategier reklambyråer använder sig av i skapandet av reklam och detta leder till frågan hur reklambyråerna ser på branschens framtid. Problem: Reklam har funnits länge och är i ständig utveckling. LÄS MER

  3. 23. The importance of a portfolio when applying for work in the advertising industry - from the perspective of the applicant and employer

    M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Ida Jansson; Jasmine Rosbäck; [2013]
    Nyckelord :portfolio; anställningsprocessen; reklambyråbranschen; arbetsansökan; reklambyrå; grafisk design; arbetsprover; portfolions betydelse;

    Sammanfattning : Eftersom det ofta är hård konkurrens om arbeten inom reklambyråbranschen är det viktigt att den arbetssökande skiljer sig från mängden. För att göra det är det vanligt att den arbetssökande använder sig av en portfolio. LÄS MER

  4. 24. "Reklam handlar om effekt och bang for the buck"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annika Stenlund; Jonna Nordheim; [2013]
    Nyckelord :Advertising agency; CSR; diversity; gender; social responsibility; advertising; stereotypes; Social Sciences;

    Sammanfattning : Reklam kan inte ses som en isolerad kommunikation mellan företag och konsumenter, den existerar i samtiden, i en kontext och i ett samhälle som låter sig påverkas av den. Vad som exponeras i det offentliga påverkar de uppfattningar och föreställning människor har om omvärlden i ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER

  5. 25. Rätt film på rätt plats : En analys av budskapen i försvarsmaktens rekryteringsfilmer ur ett kulturellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Jonathan Myhr; [2013]
    Nyckelord :rekrytering; värderingar; kultur; marknadsföring; reklamfilmer;

    Sammanfattning : Efter att värnplikten lades vilande har försvarsmaktens nya personalsystem med frivilligt anställd personal skapat en hel del utmaningar. Tidigare har en konstant tillströmning av unga soldater och sjömän säkerställt personalbehoven till både soldat- och sjömansbefattningar, utlandsmissioner, officerskår och hemvärn. LÄS MER