Sökning: "reklamfilm kvalitativ"

Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden reklamfilm kvalitativ.

  1. 11. Detta är Istanbul, precis här!

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Eryilmaz Pelin; [2022]
    Nyckelord :myt; turkiskhet; stereotyp; typifiera;

    Sammanfattning : Problemområdet behandlar myt om turkiskhet i reklamfilmen Burasi Istanbul, tam burasi(2022) och analyseras ur ett kulturellt perspektiv. Denna reklamfilm analyseras med hänsyn till ljudaspekten och följande frågeställning besvaras: Hur uttrycks myt om turkiskhet i reklamfilmen This is Istanbul, right here med fokus på ljudaspekten? Metoden består av kvalitativ analys och litteraturstudier. LÄS MER

  2. 12. En Känsloresa Med Diskmedlet Yes : En kvalitativ studie om ljudets känslomässiga påverkan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Marcus Boggio Lindström; Agnes Warg; [2022]
    Nyckelord :Reklamfilm; Ljudspår; Ljudeffekter; Musik; Ljudets inverkan; Varumärke; Känsla; Uppfattning;

    Sammanfattning : Projektet som presenteras i denna studie undersöker hur man kan förändra konsumenters känslor och uppfattningar av ett varumärke genom ljudförändringar i reklamfilm. Med hjälp av fokusgruppsintervjuer arbetades två reklamfilmer fram som är inspirerade av varumärket Yes. LÄS MER

  3. 13. "Vi måste panta mera" : En kvalitativ retorisk analys av Pantameras reklamfilmer ur ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Ljunggren; Amelie Marklind; [2022]
    Nyckelord :Qualitative content analysis; rhetoric; image rhetoric; sustainability; Pantamera; celebrity advertising; Kvalitativ innehållsanalys; retorik; bildretorik; hållbarhet; Pantamera; kändisreklam;

    Sammanfattning : Världen står idag inför en hållbarhetskris och medlemsländerna i Förenta nationerna, FN, har accepterat Agenda 2030 och de Globala målen. Det innebär ett hållbarhetsarbete på många olika plan, där målet bland annat är att klimatkrisen ska vara löst senast år 2030. LÄS MER

  4. 14. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ekenberg Mollie; Kinnvall Josefine; [2022]
    Nyckelord :advertising; engagement; trademark; brand building; brand equity; reklam; engagemang; varumärke; varumärkesbyggande; brand equity;

    Sammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER

  5. 15. She´s a Lady : en semiotisk bildanalys av H&M:s reklamkampanj ur ett genusperspektiv

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sofia Wester; Matilda Landin; [2021]
    Nyckelord :genus; stereotyp; H M; reklam; semiotisk bildanalys; kvinnlighet; femininitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det har länge reproducerats stereotyper av manligt respektive kvinnligt i media och inte minst i reklam. Den här studien undersöker hur kvinnlighet visuellt representeras i H&M:s reklamkampanj She´s a Lady. LÄS MER