Sökning: "relationsmarknadsföring tjänsteföretag"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring tjänsteföretag.

  1. 16. Relationsmarknadsföring inom rekryterings- och bemanningsbranschen : En studie om relationers inverkan på marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peder Kargl; Karl Segerquist; [2010]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Relationsmarknadsföring; Bemanningsbranschen;

    Sammanfattning : Rekryterings- och bemanningsbranschen har växt kraftigt sedan arbetsförmedlingsmonopolet avskaffades 1992. Detta är en relativt ung bransch vars fokus är att förmedla arbetskraft till kundens kärnverksamhet och på så sätt bör ha  en större påverkan på kundens verksamhet än andra tjänsteföretag. LÄS MER

  2. 17. Marknadsstrategier på den reformerade skolmarknaden : En undersökning om gymnasieskolors marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Dan Malmström; Patrik Mårtensson; [2010]
    Nyckelord :Marketing; relationship marketing; school reform; deregulation; independent schools; high school; service business.; Marknadsföring; relationsmarknadsföring; skolreform; avregleringar; friskolor; gymnasium; tjänsteföretag.;

    Sammanfattning : I början av 1990-talet så genomförde den borgerliga regeringen friskolereformen vilket in-nebar att det statliga monopolet upplöstes och att fristående skolor kunde konkurrera på samma villkor som kommunala skolor. Detta medförde att det ekonomiska ansvaret för gymnasieskolan övertogs av respektive kommun och att skolpengen infördes. LÄS MER

  3. 18. CRM-systems påverkan på tjänsteföretag och dess kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Nisha Singh; Marlene Elias; Juan Espinoza Solano; [2009]
    Nyckelord :CRM-system; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Kurs: Mälardalens Högskola, EIK021, Kandidatuppsats i IT-ekonomi, 15 HP Titel: Hur hanterar ett tjänsteföretag CRM-system och hur påverkar det deras kundrelationer? Författare: Västerås Västerås Västerås Marlene Elias Nisha Singh Juan Solano Espinoza Handledare: Marie Mörndal, Mälardalens Högskola Problem: Idag definieras CRM som affärsstrategi i företagen. Denna strategi finns för att kunna skapa en bättre samt en långvarig relation mellan kund och företag. LÄS MER

  4. 19. Konsten att behålla sina kunder i ett bostadsföretag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Linn Sandanger; Linnéa Holmquist; [2009]
    Nyckelord :Bostadsbolag; bostadsföretag; lönsamhet; kundnöjdhet; tjänsteutveckling; relationsmarknadsföring; kundorientering; tjänsteperspektiv; trygghet; boendetjänst; kundrelation; långsiktiga relationer;

    Sammanfattning : När Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, SABO, utarbetade ett utvecklingsarbete som skulle syfta till en mer kundorienterad fastighetsförvaltning bland de kommunala bostadsbolagen gav Karlstads Bostads AB sin tjänsteutvecklare i uppdrag att implementera detta i vissa av företagets bostadsområden. Utvecklingsarbetet, vilket till en början skulle vara ett tvåårigt projekt, syftar i grund och botten till att skapa trygghet i boendet. LÄS MER

  5. 20. Tjänstemarknadsföring : En studie av frisörmarknaden

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Rolander; Marcus Wennerdal; [2008]
    Nyckelord :: tjänstemarknadsföring; relationsmarknadsföring; frisersalonger;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har undersökt hur tjänsteföretag i form av frisörsalonger från olika prissegment, med hjälp av marknadsföring positionerar sig mot olika kundgrupper, och frågar vilka möjligheter och risker som är inbegripna i den position på marknaden tjänsteföretagen genom sin marknadsföring väljer att ta. Genom att använda både den för tjänsteföretag utvecklade marknadsföringsmixen tillsammans med relationsmarknadsföringsteorin, kunde vi med hjälp av att göra intervjuer med nio frisörsalonger ge en noggrann beskrivning av frisörsalongernas marknadsföringsarbete. LÄS MER