Sökning: "reputational crisis"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden reputational crisis.
6. Faking Hitler
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : On April 25, 1983, STERN, a renowned German magazine, held a press conference attended by more than 200 journalists and 27 television crews from all around the world. On that day, STERN announced that it had obtained private diaries of Adolf Hitler through a confidential source and intended to publish them. LÄS MER
7. Vem bär ansvaret? Individen eller organisationen? Offentliga myndigheters kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till förståelsen hur organisationer inom den offentliga sektorn använder kommunikation för att reparera och återuppbygga förtroende, och för att förstå vilka typer av strategier de nyttjar för det ändamålet. För att uppnå detta har en kvalitativ analys av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap kommunikation under covid-19-krisen och myndighetens interna kris under slutet av 2020 och inledningen av 2021 genomförts. LÄS MER
8. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER
9. Reputational Loss Associated with Regulatory Sanctions in Scandinavia
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to determine if there is reputational harm as a consequence to a regulatory sanction. The focus of the thesis is the Scandinavian countries after the global financial crisis. To confirm if there is reputational losses associated with regulatory violations, an event study of abnormal returns was employed. LÄS MER
10. När data och förtroende läcker - Dataintrång ur ett flerstämmigt perspektiv på kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The aim of this study is to gain knowledge regarding how an organization communicates a data breach to their stakeholders via digital media, in order to identify which communicative factors that can be linked to positive and negative stakeholder reactions. The communicative factors that are studied in this paper in relation to Equifax data breach are crisis response strategies, timing & reputation capital. LÄS MER