Sökning: "respondera"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet respondera.

  1. 6. Sale, sänkt pris eller 25% rabatt : Hur reaskyltar påverkar konsumentens uppmärksamhet i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Califf; Desirée Hemström; [2018]
    Nyckelord :Eyetracking; signage; hypothesis testing; in-store consumer behaviour; sale; retail; Eyetracking; skyltning; hypotesprövning; konsumentbeteende i butik; rea; handel; detaljhandel;

    Sammanfattning : Dagens textilindustri står inför ett problem där det produceras för mycket kläder i relation tillefterfrågan. Den höga konkurrensen i branschen förutsätter att företagen använder sig av kampanjer och realisationer för att få varorna sålda. LÄS MER

  2. 7. ”Man måste ju tillåta sig själv att ha känslor, det är ju ändå människor vi har att göra med” : En kvalitativ undersökning om utredande socialsekreterares hantering av sina emotioner utifrån mötet med klienten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Anna Törnkvist; Jacline Cohen; [2015]
    Nyckelord :social worker; managing feelings; emotional work; professional role; abstract sociality; social response; socialsekreterare; hantering av känslor; emotionellt arbete; professionell roll; abstrakt socialitet; social respons;

    Sammanfattning : Studien avser att genom ett kvalitativt fältarbete få förståelse för hantering av känslor för socialsekreterare inom socialt arbete på en socialförvaltning. Syftet är även att få en inblick i vilka faktorer som eventuellt har en inverkan på denna hantering och vad denna emotionella hantering kan ha för konsekvenser för socialsekreteraren. LÄS MER

  3. 8. Skandalers inverkan på CSR-rapportering - En studie baserad på fyra svenska företag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Stenberg; Emma Gustafsson; [2013]
    Nyckelord :hållbarhetsrapportering; CSR; legitimitetsteori; skandaler; proaktiv; reaktiv;

    Sammanfattning : Tidigare studier har visat att media har ett starkt inflytande på allmänhetens intresse vid uppdagandet av miljömässiga och samhällsrelaterade skandaler. Ett vanligt förekommande sätt för företag att respondera på kritik är genom årsredovisningen. LÄS MER

  4. 9. Like, share and tag : A comparative study of UNDP Stockholm and UNDP New York’s usage of Facebook as a communication tool 

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Victor Petersson; [2012]
    Nyckelord :Facebook; UNDP; Millennium Development Goals; Agenda Setting; text analysis; Public Relations; ; Facebook; UNDP; Millenniemålen; Agenda Setting; textanalys; Public Relations;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to study how the UNDP offices in Stockholm and New York are using Facebook to set the agenda regarding the Millennium Development Goals, but also how the offices are communicating and presenting the goals towards the public. The research is based on publications from the two Facebook groups “millenniemålen – åtta mål för en bättre värld” and “United Nations Development Programme – UNDP” published between November 2011 until April 2012. LÄS MER

  5. 10. Lyssna och respondera

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jeanette Jönsson; Sofie Kronvall; Emily Persson; [2008]
    Nyckelord :lyssna; respons; kommunikation; Komvux; uppmärksamhet; videoinspelning;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur lyssnandet kan se ut mellan elever i en klass på komvux, dels för att få mer kunskap och förståelse om de olika sätten att lyssna, dels för att kunna medvetandegöra och utveckla elevers lyssnande. För att uppnå vårt syfte undersöker vi hur eleverna responderar på varandra. LÄS MER