Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kunskapsöverföring i samband med en organisationsförändring : en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Göran Ekmark; Samir Nabil; [2016]
    Nyckelord :kunskapsöverföring; organisationsförändring; personalisering; kodifiering;

    Sammanfattning : Kopplingen mellan organisationsförändring och kunskapsöverföring är ett ganska outforskat område. Denna studie undersöker hur kunskapsöverföring sker i samband med organisationsförändring och hur kunskapsöverföringen påverkas av förändringens egenskaper. LÄS MER

  2. 2. Det servicedrivna organisationsvarumärket som strategisk resurs - ett holistiskt angreppssätt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Larsson; Juuso Lindberg; Jouni Saarinen; [2002]
    Nyckelord :organisationsvarumärke; tjänster; kommunikation; identitet; image; personlighet; marknadsorientering; resursorientering; elasticitet; positionering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka hur en organisation med en hög grad av opåtaglighet i produkterbjudandet och långa kommunikationskedjor kan utveckla sitt organisationsvarumärke som en strategisk resurs. Vi tog vår utgångspunkt i Kapferers identitetsprisma och har sedan utvecklat och problematiserat detta. LÄS MER

  3. 3. Drivkrafter bakom strategisk affärsutveckling : Hur skapas framåtblickande och flexibla företag?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Andersson; Kristin Gunnarsson; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Peter Gustafsson; resursorientering; marknadsorientering; flexibilitet; strategi; teleoperatörer; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att förstå grunderna till företags strategiska handlande har blivit ett omfattande forskningsområde. Vissa forskare är av åsikten att företag bör vara marknadsorienterade, vilket innebär att de styrs av marknaden, medan andra anser att företagens egna kompetenser bör avgöra hur de ska agera. LÄS MER