Sökning: "roy andersson"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden roy andersson.

  1. 11. Incentives in Common Agency: An Experiment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Roy Forsberg; [2007]
    Nyckelord :incentives; Common Agency; Contract; Make or Buy; Experiment; Economics; econometrics; economic theory; economic systems; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title Incentives in a Common Agency: An Experiment Author Roy Forsberg Seminar date 2007-01-31 Tutors Dr. Fredrik Andersson and PhD Tommy Andersson Course Master Thesis in Economics – 10 Swedish credits (15 ECTS) Purpose Analyze the make-or-buy decision from a microeconomic perspective by combining modern common agency theory with the theory of incentives and game theory. LÄS MER

  2. 12. Den Komplexa Bilden : En analys av Roy Anderssons bildskapande och gränsöverskridande produktioner inom spel/långfilm och kortfilm samt reklamfilm i relation till dagens visuella kultur utifrån ett socialsemiotiskt teoretiskt perspektiv för visuell kommunikation.

    Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Mats Lundström; [2003]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Visuell kultur; visuell kommunikation; socialsemiotik; socialsemiotisk analys; Roy Andersson; bildspråk; den komplexa bilden; författarskap; auteur-teori; redundansprincipen; mise-en-scène; Sånger Från Andra Våningen; Någonting Har Hänt; reklamfilm.; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : Roy Andersson har med sina filmer intresserat och fascinerat många åskådare genom åren, kanske framförallt på grund av filmernas särpräglade komposition och bildspråk. Här arbetar han gränsöverskridande med orörlig kamera, långa tagningar och djupfokus. LÄS MER

  3. 13. Dansk och svensk reklamutformning ur ett kulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Barnekow; Sofia Jonsson; Jessica Knutsson; Karin Wendt; [2003]
    Nyckelord :reklamutformning; kultur; dansk; svensk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att effektivt utforma reklam samt integrera denna över nationsgränser är det viktigt att ha en god förståelse för vad som skiljer ländernas kulturer åt. Det är dessutom viktigt att kunna hantera dessa skillnader för att nå fram med det tilltänkta budskapet. LÄS MER