Sökning: "sälja produkter"

Visar resultat 16 - 20 av 229 uppsatser innehållade orden sälja produkter.

  1. 16. Increasing water access throughhuman-centered design : Design of a off-grid water purifying devicein a resource constraint environment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :David Sundvall; [2022]
    Nyckelord :human centered design; frugal innovation; Innovation; resource constrained environment; Bottom of the pyramid; BOP; Jugaad; resource constrained environment design; Mänskligt centrerad design; Sparsam innovation; Innovation; Resursbegränsad miljö; Botten av den socioekonomiska pyramiden; BOP; Jugaad; Resursbegränsad miljö design;

    Sammanfattning : Patrick and Felicia are a couple who run a farm. Every day they harvest their crops and sell them at the local market. This is the family's everyday life and today's income goes to all the family'sexpenses such as food, water, and transport to the market. At the end of the day, the family's totalbudget results in plus or minus zero. LÄS MER

  2. 17. Svensk ulls möjlighet till användning i finstickade plagg : en jämförelse mellan merinoull, jämtlandsull och finull

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Joel Berntell; Emma Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Jämtlands wool; Swedish wool; Value chain; Wool fiber; Merino wool; Finull; Fine knitting; Spinning; Jämtlandsull; Svensk Ull; Värdekedja; Ullfiber; Merinoull; Finull; Finstickning; Spinning;

    Sammanfattning : Produktionen av textila fibrer ökar varje år och domineras idag av bomull och polyester. Denna industri innebär en stor miljöpåverkan, inte bara genom användandet av kemikalier tidigt i värdekedjan utan även utsläpp vid transport av råvaror och textila produkter över långa sträckor. LÄS MER

  3. 18. Överprissättning av läkemedel - En studie av konkurrensrätten som verktyg för att balansera patenträtt och rätten till hälsa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Hanna Katarina Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :EU-rätt; folkrätt; immaterialrätt; konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Access to pharmaceuticals can be vital for a lot of people. The public’s right to health is ensured by article 12 of the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights (ICESCR) and by article 35 of the Charter of Fundamental Rights of the European union (the EU Charter). LÄS MER

  4. 19. Insekter till middag! : är Sverige redo för en ny matkultur?

    Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nikolina Ström; [2022]
    Nyckelord :Insekter; Livsmedel; Hållbarhet; Matkultur; Entomofagi;

    Sammanfattning : Är Sverige redo för en ny era i sin matkultur? Vi har gjort det förut och vi kan göra det igen! Entomofagi! Äta insekter? Svensk matkultur har ändrats mycket genom tiden och förändras fortfarande, kommer insekter kunna bli ett populärt alternativ på marknaden tro? Förr åt vi varken pasta, pizza, falafel eller sushi. Det har vi delvis medlemskapet i EU att tacka för, då det medförde bland annat frihandelsavtal inom EU. LÄS MER

  5. 20. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER