Sökning: "samarbete i arbetslag"

Visar resultat 16 - 20 av 115 uppsatser innehållade orden samarbete i arbetslag.

  1. 16. Nybörjaren på den kompetentes stol : De unga officerarnas perspektiv på att vara plutonchef

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Johan Rambow; Anders Svensson; [2021]
    Nyckelord :Swedish armed forces; profession as officer; army; platoon commander; middle managers; Försvarsmakten; officersprofession; armén; ung chef; plutonchef; första linjens chefer;

    Sammanfattning : Sedan Försvarsmakten påbörjade sin akademisering av officerskåren, dels med officersprogrammet på Försvarshögskolan och med ett uppdragsutbildningsprogram i samarbete med bland annat Halmstad universitet så har det skrivits och producerats många uppsatser med fokus på plutonchefernas situation. I de studierna har huvudsakligen plutonchefernas chefer eller andra i deras omgivning intervjuats. LÄS MER

  2. 17. DIALOGMÖTEN – EN ARENA FÖR KUNSKAPSPROCESSER

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Karin McKee; [2020-08-10]
    Nyckelord :dialogmöten; aktionsforskning; arbetslagsutveckling; personlig; professionell och politisk kunskapsdimension; lärandegemenskaper; kollektivt lärande;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens övergripande syfte är att studera olika arbetslags kunskapsutveckling när ett nytt stödmaterial för det systematiska kvalitetsarbetet ska implementeras i förskolan. Specifikt studeras dialogens roll i fyra arbetslagspraktiker där pedagoger samtalar om stödmaterialet och den egna praktiken. LÄS MER

  3. 18. Tillgänglig lärmiljö- ett komplext landskap

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katalina Gravert; [2020]
    Nyckelord :Delaktighet; Differentierad undervisning; Inkludering; Interaktion; Kommunikation; Ledarskap; Relationer; Socialt samspel; Tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Gravert, Katalina (2020). Tillgänglig lärmiljö- ett komplext landskap. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 19. Från kollegialt lärande till pedagogisk praktik : - en studie av två kommuners arbete med att utveckla lärmiljön med hjälp av SPSM:s studiepaket NPF

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Eva-Lotta Sandström; [2020]
    Nyckelord :kompetensutveckling; specialpedagogik; skolutveckling; förändringsarbete; elevhälsa;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att beskriva och analysera två kommuners arbete med och resultat av ett kollegialt lärande baserat på “Studiepaket NPF”, ett utbildningspaket som tillhandahålls av Specialpedagogiska skolmyndigheten. Målet för studien var att undersöka och beskriva deltagarnas erfarenheter och upplevelser av arbetet med utbildningspaketet, främjande och försvårande faktorer som påverkade processen, i vilken grad deltagarna börjat implementerat förvärvade kunskaper i arbetet i klassrummet och huruvida de uppfattar att detta har börjat påverka elevernas resultat. LÄS MER

  5. 20. "Det vi gör det gör ju barnen också" : En kvalitativ intervjustudie med förskollärare om deras arbete med värdegrunden inom arbetslaget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Linnéa Adolfsson; Molly Holgersson; [2020]
    Nyckelord :Värdegrund; Samsyn; Arbetslag; Förskollärare; Barngrupp; Samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en uppfattning om hur medvetna förskollärare är om deras eget arbete med värdegrunden inom arbetslaget och om de ser en inverkan på barngruppen. Följande frågeställningar behandlas i studien: Hur beskriver förskollärarna samsynen på värdegrundsarbetet i arbetslaget? Samt hur beskriver förskollärarna att arbetslagets värdegrundsarbete återspeglar sig i barngruppen?   Studien har utgått från det sociokulturella perspektivet och genomfördes med kvalitativa intervjuer tillsammans med sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER